معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تبدیل شهرستان اشکذر به قطب گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 28 July 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نصیری با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان اشکذر در زمینه پرورش اسب اظهار داشت: این شهرستان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد که حتی می توان از آن در مباحث گردشگری نیز بهره گرفت.

وی عنوان کرد: در صورتی که ظرفیت پرورش اسب در اشکذر در زمینه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد، این شهرستان می تواند به قطب گردشگری با اسب تبدیل شود.

نصیری اشکذر در مسیر تهران ـ بندرعباس واقع شده و دارای آثار تاریخی متعددی از دورهای مختلف تاریخی همچون آب انبارها، قلعه های باستانی ابراهیم آباد، عزآباد، امامزاده سلطان، تپه های شنی تاریخی، حسینیه، حمام و یخچال طبیعی و خانه های تاریخی است که در نوع خود دیدنی و جذاب است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: این شهرستان با  دو هزار راس اسب و بهره مندی از آثار و جاذبه های تاریخی، پیشتاز در صنعت گردشگری با اسب است.

مهر؛ نصیری ادامه داد: وجود بیش از 100 واحد پرورش و آموزش اسب، منطقه نمونه گردشگری چرخاب، تپه های مناسب جهت کویر نوردی از عمده پتانسیل های این شهرستان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد آماده همکاری لازم با متقاضیان سرمایه گذاری در این زمینه است و به افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری با اسب هستند، تسهیلات ارائه می دهد.

نصیری عنوان کرد: یکی از جاذبه های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد، چشمه قل کافی آباد است که با همکاری بخشداری و دهیاری منطقه زیرساخت های ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار این جاذبه طبیعی فراهم شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار