در نشست انجمن یاوران وقف قرآنی عنوان شد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در نشست انجمن یاوران وقف با اشاره به اینکه توسعه وقف قرآنی زیرساخت عظیمی جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهد بود، گفت: اگر بخواهد تحولی در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیفتد، باید مولفه مهمی به نام وقف به خدمت فعالیت‌های قرآنی در بیاید.
کد خبر: ۶۷۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 10 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌شهبازی در این نشست با اشاره به اینکه یکی از بدیهی‌ترین توقعات از نهاد وقف،‌ انجام اقدامات لازم برای توسعه و ترویج وقف قرآنی است،‌ افزود: یکی از موادی که در ماده چهارم منشور توسعه فرهنگ قرآنی به آن اشاره شده است در زمینه وقف و توسعه وقف قرآنی است.


این مسئول در مورد مصادیق و زمینه‌های وقف قرآنی نیز اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های وقف، وقف قرآنی است بنابراین باید تلاش کنیم تا جامعه متوجه نیاز به وقف قرآنی شود،‌ در این زمینه هیچ چیزی مانند رسانه‌ها نمی‌توانند کمک کننده باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس با اشاره به نقش مهم انجمن یاوران وقف مشارکتی در جهت اجرای نیت قرآنی به دست مردم، گفت: استفاده از پتانسیل‌های موجود در سطح استان و شناسایی و جذب خیرین قرآنی در جهت ایجاد وقف‌های جدید با محوریت قرآن از حسنات کار و فعالیت انجمن یاوران وقف قرآنی است که اعضای آن نماینده مردم هستند که خود در عرصه آموزش و اجرای فعالیت های قرآن حضور دارند.

‌حجت الاسلام شهبازی لزوم توسعه وقف مشارکتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: طبق اقداماتی که صورت گرفته است و نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مجلس زیرساخت‌های را ایجاد کرده است تا افرادی که به تنهایی امکان واقف شدن را ندارند با مشارکت دیگر افراد نسبت به ایجاد موقوفه مشارکتی در زمینه ترویج وقف قرآنی اقدام کنند.
این مسئول با بیان اینکه در بحث موقوفات منفعتی و درآمدزا دچار مشکل هستیم، خاطر نشان کرد: موقوفات مشارکتی در حوزه قرآن سبب می‌شود تا متولیان دست بازتری در اقدام و عمل داشته باشند و البته متولیان نیز باید با یک دید وسیع به پیگیری و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی بپردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در برنامه افق به طرح 10 میلیون حافظ قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: یکی از مصادیق وقف قرآنی، وقف برای تربیت حافظ قرآن است، چاپ قرآن، آموزش قرآن، مدارس قرآنی، محصولات قرآنی نیز همه از مصادیق وقف به حساب می‌آیند.

حجت الاسلام شهبازی در پایان گفت: کتاب، «برای کتاب خدا» یکی از محصولات مهم فرهنگی است که در زمینه وقف برای وقف تولید شده،‌ در این کتاب ضرورت‌های وقف و مصادیق وقف قرآنی معرفی شده است.
انتهای پیام/لاله قلی‌پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار