سیب درختی شهرستان صحنه، استان کرمانشاه در همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری، گواهینامه استاندارد IRAN GAP و COC را دریافت کرد.
کد خبر: ۶۷۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 25 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، دومین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری با شعار «توسعه کسب و کار، زیست‌بوم سازگار و معیشت پایدار» همزمان با روز جهانی زنان روستایی در سایر کشورهای جهان با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این همایش 15 محصول زراعی و باغی کشور از جمله پیاز و سیب زمینی کردستان، انگور و سیب درختی در آذربایجان غربی، عدس و کدو آجیلی آذربایجان شرقی، سیب درختی کرمانشاه، عسل همدان، بادام زمینی گیلان و نخود ایلام گواهینامه استاندارد IRAN-GAP دریافت کردند.

به گفته مسؤولان مربوطه، طی یک‌سال گذشته برای اجرای این طرح در 22 استان آزمون منطبق با استاندارهای ملی اخذ شده که 15 استان موفق به ثبت برند محصول و 13 استان موفق به دریافت گواهینامه استاندارد IRAN-GAP و استاندارد تشویقی شدند.

که در بین محصولات، محصول گواهی شده سیب درختی تولید شده توسط «شهناز فرهادی سنگ‌سفیدی»، باغدار روستای سنگ‌سفید بخش دینور شهرستان صحنه، استان کرمانشاه موفق به کسب گواهینامه استاندارد IRAN GAP و COC شد.

وجود جاذبه‌های گردشگری در کنار روستاهای بوم‌گردی و همچنین وجود 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی به همراه باغات فروان سیب، ظرفیت‌های و پتانسیل‌های مناسبی را برای اهالی بخش دینور شهرستان صحنه به‌وجود آورده که محصولات خود را به صورت برند به خارج از کشور صادر کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار