صبح امروز مجلس شورای اسلامی با رد یک فوریت استفساریه، آب پاکی را به دست افشانی ریخت و او این روزها باید بهشت را ترک کند و جای خود را به فرد جوانتری بدهد اما شورای پنجم برای سومین بار وارد فاز انتخاب شهردار می شود.
کد خبر: ۶۷۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 25 October 2018

به گزارش تابناک : شورای شهر پنجم برای سومین بار وارد فاز جدید انتخاب شهردار تهران شده است. انتخابی که در هر سه مورد رئیس شورای شهر را در صدر قرار داده و به گمان بسیاری از کارشناسان، حزبی بازی شورای پنجم مانع از حضور محسن هاشمی، نفر اول انتخابات 96 شده است. 
بر این اساس مجید فراهانی با اشاره به رد یک فوریت طرح استفساریه مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: مجلس به عنوان مفسر قوانین خود در مورد استمرار فعالیت شهردار تهران رأی منفی داد و عملا شهردار تهران از ۲۴ آبان ماه جزء بازنشستگان محسوب می‌شود و می‌بایست استعفا دهد چرا که بعد از آن امکان حضور در سمت خود را نخواهد داشت.

همچنین محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران اعلام کرد روند انتخاب شهردار تهران از شنبه آینده آغاز می شود و محسن هاشمی یکی از گزینه های این سمت است.

محمد علیخانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مخالفت کردند، گفت: از روز شنبه ۵ آبان ماه وارد بررسی گزینه‌ها می‌شویم. ساعت 7 صبح روز شنبه اولین جلسه بررسی گزینه‌های شهرداری تهران است و باید به سرعت شهردار جدید تهران انتخاب شود.


علیخانی با بیان اینکه یکی از گزینه‌های اصلی برای شهرداری تهران محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر تهران است، گفت: هر عضو شورا می‌تواند نام چند نفر را مطرح کند.


حال با توجه به اینکه دو حزب اتحاد ملت و اعتماد ملی از مخالفین آمدن رئیس شورای شهر تهران به شهرداری هستند و جمعا 8 رای را در شورای پنجم از آن خود کرده اند باز هم باید ببینیم این شورا همچنان با انتخاب های حزبی شهر را در آستانه ورشکستگی قرار می دهند و یا فارغ از انتخاب سیاسی، محسن هاشمی را نیز در صدر گزینه های خود قرار خواهد داد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار