مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سمن ها و تشکل های مردمی در توسعه و رونق صنعت گردشگری نقش محوری دارند.
کد خبر: ۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 25 July 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سمن ها و تشکل های مردمی در توسعه و رونق صنعت گردشگری نقش محوری دارند.

به گزارش ایرنا ؛ریحان سروش مقدم در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد جوانان حوزه دستگاه ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: همدان در حوزه گردشگری برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند برنامه ریزی بیشتری است و همه دستگاهها و تشکلهای تخصصی حوزه گردشگری باید کمک کنند تا بتوانیم به توسعه پایداردر این بخش برسیم.

وی بیان کرد: در راستای پیشرفت در رونق گردشگری استان همدان کمیته های تخصصی گردشگری در حوزه محیط زیست، گردشگری و طبیعت گردی تشکیل داده ایم و برنامه ای ویژه برای فعال کردن کمیته های تخصصی داریم.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاهها، طرحها و برنامه های تخصصی سمن ها و تشکل های مردمی در حوزه گردشگری استقبال می کنیم، گفت: در یکسال اخیر از سمنها برای پیشبرد برنامه های توسعه گردشگری استان کمک گرفته ایم که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

وی یادآور شد: باید راههای ماندگاری بیشتر گردشگران در همدان را فراهم کنیم و با تقویت زیر ساخت ها و فعال کردن تورهای گردشگری و مجموعه های خصوصی زمینه حضور بیشتر گردشگران و ماندگاری آنها در استان را مهیا سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات اخیر عید فطر بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر به همدان آمده است که در کنار نقاط قوت و خدماتی که ارایه شد شاهد بعضی انتقادها نیز بودیم که همه دستگاهها باید در راستای رفع آن تلاش کنند.

سروش مقدم اضافه کرد: فرهنگ سفر باید در بین خانواده ها ترویج یابد و از طرفی در بحث مسایل اعتباری باید سعی شود زمینه توسعه فعالیتهای فرهنگی با هزینه کم و کیفیت مناسب فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: همدان بزودی میزبان 50 نفر از مستندسازان برجسته کشور است و این یکی از توافقات انجام شده بین استانداری همدان و رییس سازمان صدا و سیمای کشور با هدف معرفی طرفیتهای همدان است که حوزه گردشگری در بین برنامه ها حایز اهمیت ویژه خواهد بود.

هم اکنون بیش از 50 سمن تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در حوزه های مختلف فعالیت تخصصی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار