معاون استاندار يزد خبر داد؛
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد با بیان این‌که مجوز واردات لاستیک به استان یزد صادر شده با اشاره به هموار شدن مسير توزيع بهينه لاستيک و حل مشكلات رانندگان از افزايش صدور دوبرابري بارنامه نسبت به روزگذشته و تحرك حمل و نقل در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 01 October 2018

«محسن صادقیان» با اشاره به ناهماهنگي‌هاي به وجود آمده در بازار از جمله كمبود لاستيك، افزايش كرايه و بهاي لوازم يدكي،‌ اظهار کرد: اعتراض‌هايي از سوي رانندگان مطرح و برخي نيز فعاليت خود را متوقف ساختند که پیگیری رفع این مشکل در دستور کار ویژه استانداری قرار گرفته است.

وی‌ افزود:‌ در شرايط حاضر براي تامين نياز خودروهاي نيمه سنگين و سواري به اندازه كافي در بازار لاستيك وجود دارد اما براي تامين لاستيك سه سايز خودروهاي سنگين با كمبود مواجه هستيم و اين عدم توازن نيز به دليل وقوع موانع در مسير توليد داخلي و واردات به وجود آمد است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: به دليل كمبود مواد اوليه توليد داخلي لاستيك با مشكلاتي روبرو شد و از سوي ديگر واردات نيز از بحث تحريم ها و نوسانات ارز تاثير گرفته كه اثرات اين محدوديت ها در عرضه و تقاضاي بازار مشخص مي‌شود.

صادقیان تصریح کرد: در اين راستا و براي حل مشكلات رانندگان سامانه الكترونيكي براي اولين بار در كشور و ويژه استان يزد راه‌اندازي شد تا ميزان لاستيك موجود در بازار از طريق اين سامانه به دست راننده واقعي برسد .

این مقام مسئول با بیان این‌که راننده غيرفعال شرايط دريافت لاستيک را ندارد،‌ بیان کرد: پس از تائيد كارايي و اثرات اين سامانه موضوع در سطح ملي مطرح و به سراسر كشور تعميم داده شد و بعد از آن تنها رانندگاني مي‌توانند لاستيك دريافت كنند كه در سيستم بارنامه فعال هستند.

وی اظهار کرد: مديريت اين سامانه در اختيار اتحاديه شركت‌هاي حمل و نقل بار و مسافر است كه با رانندگان ارتباط مستقيم داشته و شرايط را تسهيل مي کند.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که براي واردات لاستيك به يزد از خارج كشور نيز رايزني هايي توسط استانداري با وزارت صنعت،معدن و تجارت انجام و منجر به صدور مجوز برای واردات لاستیک به استان یزد شده است.

صادقیان در ادامه با اشاره به تقویت نظارت و شناسایی انبارهای تملیکی لاستیک در یزد،‌ خاطرنشان کرد:‌ لاستيک‌هاي كشف شده به صورت مستقيم و از طريق سامانه حمل و نقل جاده‌اي در اختيار رانندگان قرار می‌گيرد .

این مقام مسول توزيع لاستيك را از جمله برنامه‌های استان در آیندهای نزدیک دانست و بیان کرد:‌ شناسایی انبارهاي لاستیک،‌ تغییر تعرفه گمرکی و آزاد كردن لاستيك هاي وارداتي جريان جديدي از توزيع لاستيك به رانندگان را در استان یزد رقم خواهد زد.

معاون استاندار يزد اظهار كرد: با توزيع ساماندهي شدن لاستيک‌هاي موجود و واردات لاستيك هايي كه در حال پيگيري و انجام است اميدواريم تا چند روز آينده وضعيت بهتري را نسبت به شرايط حاضر شاهد باشيم .

صادقيان در پایان گفت: از لحاظ تعداد بارنامه هاي صادر شده نسبت به روز گذشته نيز وضعيت دو برابري را شاهد هستيم كه صدور بيش از هزار بارنامه در يك روز نشانگر تحرك حمل و نقل در استان يزد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار