معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور از میزبانی هرمزگان در کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: در این راستا سوگواره‌های مختلفی نیز در استان‌های جنوب کشور برگزار خواهند شد.
کد خبر: ۶۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 25 July 2015
به گزارش تابناک، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در جلسه هماهنگی کنگره امام سجاد(ع) که در شیراز برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سال گذشته، گفت: به یاری خدا این کنگره در سال جاری به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: البته برنامه‌هایی نیز در سایر استان‌های جنوب کشور در قالب اجرای سوگواره در ایام شهادت امام سجاد(ع) برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها از 12 ماه محرم آغاز و تا 25 محرم ادامه خواهد داشت.

طاهریان با تأکید بر برنامه‌ریزی بهتر در راستای شناخت هرچه بیشتر مردم از ابعاد مختلف زندگی امام سجاد(ع) گفت: ادعیه‌ای از آن حضرت در مناسبت‌های مختلف به یادگار مانده است که می‌توان در این مناسبت‌ها با اجرای برنامه‌ها به شناخت بیشتر مردم کمک کرد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و کرمان جنوب اقدامات خوبی برای این کنگره انجام شد که در قالب سوگواره شعر، کتابت خوشنویسی، برنامه زنده تلویزیونی، همایش و نمایشگاه با محوریت صحیفه سجادیه، رساله حقوق آن حضرت و مضامینی از فرمایشات حضرت امام سجاد(ع) به مرحله اجرا درآمد.

وی همچنین بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری در این کنگره تأکید کرد و گفت: نباید موازی با استان میزبان برنامه‌ریزی کرد و تمام نگاه‌ها باید به سمت برنامه‌ریزی هدفمند برای عموم مردم به‌خصوص نخبگان باشد و مخاطبین در نظر گرفته شود.

طاهریان همچنین بر برنامه‌ریزی بهتر برنامه‌ها، تعیین موضوع‌های هر استان در کنگره، تشکیل ستادهای قوی اجرایی، بهره‌مندی از فرصت باقیمانده تا محرم برای برنامه‌ریزی و اجرای شایسته و کارهای تخصصی با محوریت کانون‌های همنام امام سجاد(ع) تاکید کرد.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تبیین نقش امام سجاد(ع) در واقعه کربلا برای نسل امروز ضروری است، گفت: بازخوانی حضور امام چهارم(ع) در کربلا برای نسل نوجوان و جوان باید در برنامه‌ریزی‌های موضوع‌های کنگره امام سجاد(ع) مدنظر قرار گیرد.

طاهریان با اشاره به نقش بارز و اثرگذار حضرت امام سجاد(ع) در حوادث پس از واقعه کربلا نظیر اسارت و افشاگری‌های کوفه و شام، گفت: کارهای در ظاهر ساده اما اثر گذار با حضور نوجوانان و جوانان و افراد علاقمند و مستعد در رشته‌های مختلف نظیر شعر، خوشنویسی، فضای مجازی و مداحی می‌تواند به شناخت بیشتر از این امام منجر شود.

وی همچنین با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام)، یادآور شد: همزمانی جلسه با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع با توجه به اینکه امام سجاد(ع) نیز از جمله این ائمه است، می‌تواند منشأ برکتی برای اجرای برنامه‌های اثرگذار باشد.

یادآور می‌شود، نشست هماهنگی کنگره امام سجاد(ع) با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی ـو هنری مساجد استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کرمان به میزبانی شیراز برگزار شد که با ارائه گزارش برنامه‌های سال گذشته و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های سال 94 همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار