اين پروژه در راستاي طرح توسعه دريايي بندرلنگه و با هدف هم‌سطح سازي و افزايش عمق 75 درصد از حوضچه عملياتي بندر تا عمق 5.5 متر از دي‌ سال 1392 و با هزينه 100 ميليارد ريالي آغاز شد و پيش‌بيني مي‌شود تا اواخر شهريور سال جاري به اتمام برسد.
کد خبر: ۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 25 July 2015
به گزارش تابناک، مدير اداره بنادر و دريانوردي بندرلنگه گفت: حجم لايروبي حوضچه اين بندر به رقم 245 هزار مترمکعب رسيد و اين به معناي پيشرفت 82 درصدي اين پروژه است.

محمود صابري، مدير اداره بنادر و دريانوردي بندرلنگه افزود: پروژه لايروبي 25 هکتار از 30 هکتار حوضچه بندرلنگه به ايستگاه پاياني و روزهاي آخر خود نزديک مي‌شود و با رعايت مهندسي ارزش در انجام اين پروژه به موازات پايان آن، 9 هکتار پس‌کرانه جديد نيز در بندرلنگه استحصال مي‌شود و در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي‌گيرد.

مدير بنادر غرب هرمزگان همچنين گفت: اين پروژه در راستاي طرح توسعه دريايي بندرلنگه و با هدف هم‌سطح سازي و افزايش عمق 75 درصد از حوضچه عملياتي بندر تا عمق 5.5 متر از دي‌ سال 1392 و با هزينه 100 ميليارد ريالي آغاز شد و پيش‌بيني مي‌شود تا اواخر شهريور سال جاري به اتمام برسد.

 وي بالا رفتن ضريب ايمني شناورها و افزايش توان تخليه و بارگيري تا مرز 4.5 ميليون تن در سال پس از پايان طرح توسعه دريايي را از جمله مزاياي اين پروژه برشمرد.

گفتني است؛ بندرلنگه به همراه مجتمع شهيد رجايي و بندر شهيد باهنر در استان هرمزگان از جمله بنادر ترانزيتي، تجاري و مسافري است که در کريدور بين‌المللي شمال – جنوب واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار