وعده رئیس‌جمهور عملی نشد؛
بر اساس آمارهای جهانی هر یک ساعت، سه نفر در اثر حوادث جاده‌ای در جهان جان خود را از دست می‌دهند؛ در حالی حدود 4.1 تصادفات کشور در استان اردبیل رخ می دهد که این استان 1.66 درصد از جمعیت کل کشور را در خود جای داده است.
کد خبر: ۶۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 25 July 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل  از سبلانه، بر اساس آمارهای جهانی هر یک ساعت، سه نفر در اثر حوادث جاده‌ای در جهان جان خود را از دست می‌دهند که با رسیدن آمار کشته ها به بیش از یک میلیون و 300هزار نفر در سال میلادی گذشته (2014) به تعداد کشته های دنیا هم افزوده شد و سازمان ملل پیش بینی کرد که اگر این روند ادامه یابد طی 10 سال آینده تعداد کشته ها دو برابر می شود.

اوج تصادفات جاده ای ایران در سالهای 84-85 بود که در آن مقطع بیش از 28 هزار نفر در سفرهای جاده ای کشته شدند و ایران رتبه نخست آمار تصادفات جاده ای دنیا را به خود اختصاص داد، در حال حاضر تعداد کشته ها به کمتر از 17 هزار نفر (کمتر از رتبه میانگین جهانی) رسیده که البته چهار درصد این تصادفات هم در استان اردبیل رخ می دهد؛ اما مهیا کردن چه بسترهایی می تواند آمار تصادفات جاده ای در  کشور را کاهش دهد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل، 14 تیرماه امسال در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل گفت که با برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز، اصلاح و بهبود فرآیند رانندگی و وضعیت تردد در جاده‌ها، ایمنی بیشتری در جاده‌های استان اردبیل و به تبع آن کاهش تلفات رخ می دهد و بر همین اساس از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست تا نسبت به تحقق این امر اقدام کنند.

 به گفته خدابخش از ابتدای امسال تاکنون بیشترین میزان تصادفات استان در محور اردبیل به گرمی رخ داده که افزایش تردد ماشین‌آلات کشاورزی در مسیر یاد شده در این امر تأثیر داشته است.

اما میر قسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی در خصوص ایمن کردن حادثه خیزترین جاده اردبیل به خبرنگار سبلانه، گفت: تامین زیرساخت‌های لازم مهمترین موضوعی است که برای تامین  ایمنی جاده اردبیل گرمی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد که در این خصوص در سفری که وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل داشت قول های مساعدی برای تحقق این امر داده شد.

 وی افزود: برای ایمن کردن سفر مسافران باید در جاده جدید اردبیل-گرمی، جاده‌ای به طول 14 کیلومتر از امیرکندی به گرمی احداث شود علی رغم عزم همه مسئولان محلی برای تحقق این امر، متاسفانه وعده رئیس جمهور برای  احداث این جاده  عملی نشد از این رو در سفر وزیر راه به اردبیل که در تعطیلات تابستانی مجلس انجام شد از وی قول نهایی شدن این جاده را گرفتیم.

این نماینده ابراز امیدواری کرد: قول وزیر برای نهایی شدن جاده  14 کیلومتر امیرکندی به گرمی محقق شود چرا که این جاده امسال به  مرگبارترین جاده استان اردبیل تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: رعایت قوانین، استفاده از جاده‌های ایمن و نیز خودروهای استاندارد و ایمن  چند عاملی هستند که در کنار هم از بروز حوادث رانندگی پیشگیری جلوگیری خواهد کرد.

 به گفته مجید خدابخش استاندار اردبیل رعایت نشدن سرعت مجاز از سوی رانندگان با فراوانی 38 درصدی اصلی‌ترین عامل تصادفات  در جاده های استان اردبیل است، بنابراین ضروری است که این موضوع را به یاد داشته باشیم که  ایمنی جاده ها تنها مربوط به وضعیت جاده نیست و به فرهنگسازی هم نیاز دارد از این رو باید در کنار تلاش مسئولان برای احداث جاده های ایمن رانندگان هم باید با احتیاط بیشتری در جاده ها حرکت و قوانین رانندگی را رعایت و متناسب با میزان سرعت مجاز در هر جاده، رانندگی کنند و همه باید به یاد داشته باشیم که حوادث رانندگی لطمات جبران ناپذیری به پیکره جامعه تحمیل می کند.

 بر اساس اعلام  پزشکی قانونی استان اردبیل در  سه ماهه اول سال 94، حوادث رانندگی در استان اردبیل 37 نفر را به کام مرگ کشانده و یک هزار و 121 نفر نیز مصدوم شده اند، که آمار تلفات جاده ای استان اردبیل در مقایسه با 49 نفر مدت مشابه سال قبل کاهش 24.4 درصدی دارد؛ از این تعداد کشته 24 نفر مربوط به حوزه برون شهری، 7نفر مربوط به جاده های روستایی و 6 نفر مربوط به حوزه درون شهری است.

در حالی حدود 4.1 تصادفات کشور در استان اردبیل  رخ می دهد که این استان 1.66 درصد از جمعیت کل کشور را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار