معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد: طرح سلامت معنوی که مبتنی بر آموزه های قرآن و دعاهاست برای نخستین بار در بیمارستان مطهری این شهر اجرا شد.
کد خبر: ۶۵۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 05 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محسن حجت، چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اجرای این طرح با هدف اجرای قوانین مصوب و ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی و حفظ تقویت بعد معنوی در بیماران و همراهان بیمار از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: سال گذشته در نمایشگاه کتاب چندین جلد کلام‌ الله مجید و صحف و ادعیه خریداری و قرار شد در اختیار جاهایی در بیمارستان‌ها که محیط پر تلاطم تری به ویژه برای همراهان بیمار دارد گذاشته شود.
حجت ادامه داد: این طرح با تهیه جعبه ‌هایی مزین به نام قرآن کریم و حاوی بسته‌های قرآنی از آیات کلام الله مجید اجرا شده که این جعبه ها دو قسمت خوانده شده و خوانده نشده دارد که هر فرد پس از خواندن یک صفحه آن را در قسمت خوانده شده‌ها می گذارد و به این ترتیب هر چند وقت یک بار ختم قرآن صورت می‌گیرد.
حجت با بیان اینکه این طرح قرار است در دو بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی جهرم شامل پیمانیه شهر جهرم و خاتم ‌الانبیای بخش خفر اجرا شود عنوان کرد:برنامه‌های دیگری نیز مانند گذاشتن ادعیه و مصحف شریف در جاهایی مانند ICU و CCU برای بیماران و همراهان آنها به صورت فلش‌ کارت‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: دو طرح ایجاد فضای نمازخانه برای همراهان بیمار و طرح آویز قرآن در راهروی ورودی آی سی یو‌ها نیز قرار است به زودی اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار