تابناک هرمزگان- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک از برگزاری برنامه اختتامیه کلاسهای اوقات فراغت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد جاسک و تجلیل از افراد برتر روستاها به میزبانی روستای آغوشک خشکباری این شهرستان در بخش مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 05 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالرحمن لشکری‌زاده گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم، آموزش احکام، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای،آموزش های خیاطی و گلدوزی، آموزش‌های هنری و فعالیت‌های گروهی تشکیل گروه سرود، گروه نمایش، گروه روزنامه دیواری از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد شهرستان بوده است.

وی به تشریح سواد رسانه‌ای، فضای مجازی آسیبها و فرصتها دربین دانش‌آموزان، والدین، اساتید و رابطین طرح اوقات فراغت پرداخت و گفت: سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان براساس آن انواع رسانه‌ها را از یکدیگر متمایز کرد و انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد، همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است و با توجه به درک این موضوع از فضاهای مجازی نیز می‌توان بصورت درست و مطلوب استفاده‌های مناسبی کرد.

در ادامه حسنعلی میرزایی بخشدار مرکزی جاسک گفت: همه‌ی دستگاه ها ، نهادها و ارگانها باید تمام ظرفیت خود را جهت پیشبرد فعالیت های مهم در جامعه بکار گیرند که یکی از این فعالیت ها برگزاری اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در فصل تابستان است.  

وی افزود: هر ساله در اوقات فراغت نقش نهادهایی از جمله کمیته امداد، سازمان تبلیغات و کانونهای فرهنگی مساجد  بر همه مشخص است اما این کافی نیست و باید خود مردم و خانواده‌‌ها هم در این امر مهم مشارکت داشته باشند تا در آینده نزدیک، شاهد رشد و شکوفایی فرزندانمان باشیم.

بخشدار مرکزی جاسک عنوان کرد: فعالیتهای قرآنی یکی از شاخص‌های مهم در امر پرورش کودکان و نوجوانان است بطوریکه فراگیری، آموزش و ایجاد روحیه‌ای شاد در بین فرزندان، این شاخص‌ها را مشخص می‌کند.

میرزایی ادامه داد: باید به فکر آینده بود و جهت رشد در سطح فکری کودکان و نوجوان تلاش کرد، اگر برنامه‌های اوقات فراغت در راستای مطلوبی برگزار گردد قطعاً مخاطبین بسیاری در طرح کلاسها و برنامه‌های اوقات فراغت شرکت خواهند کرد.

گفتنی است: در پایان این برنامه ٢٥نفر از دانش‌آموزان برتر در مسابقات و کلاس‌های این طرح و همچنین مربیان و رابطین خواهر نیز تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار