تابناک هرمزگان- مدیرگروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان با توجه به ورود حجاج، در خصوص مراقبت بهداشتی صورت گرفت، در بدو ورود حجاج، همگی مورد غربالگری بهداشتی و پزشکی قرار گیرند.
کد خبر: ۶۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹ 03 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر رضا صفری، مدیرگروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان با توجه به ورود حجاج، در خصوص مراقبت بهداشتی صورت گرفته، گفت: با توجه به احتمال شیوع برخی از بیماری های عفونی، از جمله بیماری های تنفسی، آنفلوانزا، مرس و سایر بیماری ها و پیشگیری از انتقال آنها در کشور و استان، پیرو جلسات برگزار شده و هماهنگی های صورت گرفته، مقرر گردید که در بدو ورود حجاج، همگی مورد غربالگری بهداشتی و پزشکی قرار گیرند.

دکتر صفری افزود: با مستقر نمودن تیم های مستقر در پایگاه مراقبت بهداشت مرزی، شامل اکیپ پزشکان و نیروهای بهداشتی، بعد از ورود حجاج در طی 4 پرواز، همگی به محض ورود به فرودگاه و قبل از تماس با همراهان و استقبال کنندگان، تحت مراقبت سندرمیک و غربالگری قرار گرفتند.

وی با اشاره به انجام غربالگری حجاج گفت: از تعداد 918 نفر از حجاج معاینه شده توسط پزشکان، هشت نفر دچار علامت بودند که از این تعداد، سه نفر از فرودگاه مستقیماً جهت بررسی بیشتر و درمان بیماری تنفسی، به بیمارستان شهیدمحمدی اعزام شدند.

دکتر صفری عنوان کرد: کلیه حجاج قبل از مشرف شدن به سرزمین وحی نیز مورد آموزش های لازم قرار گرفتنه بودند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار