کد خبر: ۶۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 22 July 2015
محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص ماجرای جمع‌آوری 10 هزار مدرسه قرآن، اظهار داشت: در زمان آقای حاجی‌بابایی دستورالعمل مدارس قرآن را بنده نوشتم و پیگیری کردیم تا به نتیجه رسید؛ آماده‌ام هر کدام از کسانی که این گفته‌هایم را درباره مدارس قرآن نقض می‌کنند در هر کجا که بگویند، حضور یابم و با دلیل و مدرک اثبات کنم.

به گزارش تابناک یزد، وی ادامه داد: ایجاد مدارس قرآن، اتفاق مبارکی بود؛ البته هر فعالیت قرآنی که در سطح کشور انجام می‌شود باید مورد استقبال واقع شود، چرا که وظیفه ما نشر فعالیت‌های قرآنی است.
مسیب‌زاده با بیان اینکه مدارس قرآن با این هدف که هر 1200 دانش‌آموز به یک مدرسه قرآن دسترسی داشته باشند ایجاد شد، افزود: 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور داشتیم و بر این اساس 10 هزار مدرسه قرآن پیش‌بینی شد و در دستورالعملش اینگونه لحاظ شده بود که بهترین مدرسه، جنبه مرکزیت داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند به راحتی به آنجا بروند؛ ضمن اینکه مدرسه قرآن در زمان غیر از مدرسه تشکیل می‌شد و به عنوان یک فضای آموزش قرآن محله محسوب می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه مدارس قرآن فقط سه و نیم سال و یا سه ترم تحصیلی فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه نتوانستیم اعتبارات مربوط به حق‌الزحمه مربیان مدارس قرآن را پرداخت کنیم، بسیاری از این مدارس خود به خود تعطیل شد؛ انصاف نیست که بگوییم مدارس قرآن در زمان آقای فانی تعطیل شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس قرآن 2 سال فعالیت کرد، ادامه داد: آغاز فعالیت مدارس قرآن سال 89 بود و سال 91، این مدارس تعطیل شد البته هنوز هم مدارسی از آن 10 هزار مدرسه قرآن در کشور فعالیت می‌کنند که می‌توان به برخی از مدارس قرآنی در استان اصفهان اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار