تابناک هرمزگان-در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر، مدیر یک واحد صنعتی هرمزگان هم به عنوان یکی از 10 کارآفرین برتر کشور معرفی شد. در این جشنواره «سیدحامد واحدی» ریيس هيات مديره مجتمع پتروصنعت گامرون از هرمزگان به عنوان یکی از 6 کارآفرینان برتر ملی در بخش صنعت معرفی شد.
کد خبر: ۶۴۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 21 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان؛ در این جشنواره که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزار شد، "سید حامد واحدی" رئیس هیات مدیره مجتمع پتروصنعت گامرون از استان هرمزگان، بعنوان یکی از 10 کارآفرین برتر نمونه ملی سال گذشته معرفی و از وی تقدیر شد.

 این سومین عنوان و افتخار ملى این شرکت براى استان هرمزگان است

 

 با توجه به اهمیت موضوع توسعه کارآفرینی و نقش فراگیر فرهنگی آن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی مرتبط با موضوع، در کنار سیاست‌ها و برنامه‌های مدون توسعه کارآفرینی نظیر طراحی روش‌های نوین تامین مالی کارآفرینی، آموزش و توانمندسازی کارآفرینان بالقوه، ارایه مشاوره‌های کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار و ... به "ترویج فرهنگ کارآفرینی" از طریق شناسایی کارآفرینان موفق، الگوسازی و بزرگداشت مقام آنان در کشور پرداخته که تاکنون یازده جشنواره از سال 1385 توسط این وزارتخانه در بخش‌های مختلف اقتصادی(صنعت، کشاورزی و خدمات) برگزار شده است که بیش از 3000 نفر کارآفرین برتر در استان‌ها و 120 کارآفرین برتر در سطح ملی انتخاب و معرفی شده‌اند.

به گفته ی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، در دو سال اخیر با توجه به علم کارآفرینی روز دنیا و با در نظر گرفتن این موضوع که در ادبیات جهانی کارآفرینی، بنگاه‌های پُررشد که از مسیر نوآوری و تشخیص فرصت به رشد بالا و پایدار رسیده‌اند، بیشترین سهم را در رشد اشتغال کشورها داشته‌اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد انتخاب کارآفرینان برتر را بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌‌هایی که در طی سه سال گذشته دارای نوآوری منجر به رشد بالا (میانگین رشد سالانه 20 درصد طی دوره سه ساله اخیر) بوده‌اند، پایه‌ریزی و شاخص‌های شناسایی کارآفرینان را بر اساس رویکرد فوق طراحی کرد.

وی ادامه داد: از نکات برجسته و خاص این جشنواره می‌توان به بهره‌مندی از نظرات و مشارکت موثر سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط(دولتی، غیردولتی، دانشگاه‌ها) در انتخاب کارآفرینان برتر از طریق حضور در کارگروه‌های علمی و اجرایی، داوری و شورای سیاستگذاری جشنواره است.

" سرهنگی" در تشریح فرایند برگزاری این جشنواره گفت: برای برگزاری دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، ثبت نام کارآفرینان از نیمه دوم سال 1396در سامانه کارآفرینان برتر(WWW.karafarinanebartar.ir) آغاز شد. تعداد کل ثبت نام شدگان در 31 استان کشور 6158 نفر بودند که از این تعداد 80درصد را مردان و 20 درصد را زنان تشکیل دادند.

سرهنگی ادامه داد: همچنین از این تعداد ثبت‌نامی در سامانه جشنواره، 20 درصد در بخش کشاورزی، 41درصد در بخش صنعت و 39 درصد در بخش خدمات بودند. در این فرایند 4312 طرح از مرحله اول که شامل دلایل حضور در جشنواره و ورود به عرصه کارآفرینان و پاسخ به سوالات نوآوری بود عبور کردند. مرحله دوم داوری شامل گردش مالی و اشتغال(رشد ترکیبی) طرح‌ها بود که تعداد 349 طرح نیز از این مرحله عبور کرده و به بخش اختصاص داور راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این روند هر طرح توسط سه داور بومی، غیربومی و تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، افزود: پس از ارزیابی طرح‌ها توسط داوران مربوطه و تعیین امتیاز، بازدید میدانی از طرح‌ها صورت پذیرفت و پس از پالایش امتیازات و بررسی نتیجه بازدیدهای میدانی تعداد 167 نفر به عنوان برگزیدگان استانی انتخاب شدند که از این تعداد 81 نفر در بخش صنعت، 45 نفر در بخش کشاورزی و 41 نفر در بخش خدمات فعالیت داشتند.

در ادامه با بررسی میانگین رشد چهار ساله طرح‌ها و تعیین حد نصاب رشد بنگاه‌ها(شرکت‌ها) تعداد 42 طرح جهت ارزیابی در سطح ملی انتخاب و نسبت به بازدید میدانی و ارزیابی آنها توسط داوران ملی اقدام شد که از این تعداد 16 طرح در بخش صنعت، 10 طرح در بخش کشاورزی و 16 طرح در بخش خدمات فعالیت داشتند.

به گفته وی بعد از بازدید میدانی از طرح‌های کارآفرینان منتخب توسط داوران ملی و جمع‌بندی نتایج داوری‌ها در کارگروه علمی و شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره، تعداد 10 کارآفرین بعنوان کارآفرین برتر ملی سال 1396انتخاب شدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار