تابناک هرمزگان- پرویز سالاری عضو شورای شهر بندرعباس در دیدار چند روز پیش اعضای شورای شهرستان بندرعباس با استاندار اظهارات جالب توجهی داشت.
کد خبر: ۶۴۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 20 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، برگزیده‌ای از این اظهارات:

*شهروند پرسشگر و مسئول پاسخگو دو بازوی رشد و پیشرفت یک جامعه‌اند. نهادینه سازی نظارت عمومی از ناحیه مردم بر مسئولان بسیار مهم است و تقویت شوراها می‌تواند سبب کارآمدی هرچه بیشتر فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها شود.

*ما هنوز با چالشی مواجه ایم که مسؤولین ما وظیفه کاری خودشان را نمی‌دانند. نماینده مجلس ما درباره آسفالت کوچه و معابر سخن می‌گوید و بدنبال جدول و سنگفرش فلان محله است. در شرایط کنونی نیز با مسؤولینی مواجه ایم که همه مشکلات و بی‌برنامگی‌ها و سوءمدیریت‌ها را بر گردن تحریم‌ها می‌اندازند.

*سوال این است که ما در استان هرمزگان چقدر از ظرفیت بانک توسعه اسلامی که سال قبل بسیاری از استان‌ها برای توسعه شهری‌شان از آن استفاده کردند، بهره بردیم؟ چرا هنوز شرکت توسعه و عمران هر شهر را به سامان نرسانده‌ایم در حالی که مصوبه سال 95 وزارت کشور است و بسیاری از شهرهای ایران این شرکت را محور توسعه شهری قرار داده‌اند.

*بواقع باید نظارت بر مدیران جدی گرفته شود و یکی از ابزارهای اعمال این نظارت، شوراها هستند. فردی که در زمان معاونتش بر یک اداره انبوهی تخلف داشته و در دوران سرپرستی‌اش هم دوباره تخلفاتی داشته، با بیتوته در تهرآن حکم مدیرکلی می‌گیرد. کسی که با زد و بند در تهران حکم مدیرکلی می‌گیرد، اصلا گوش به حرف فرماندار و استاندار در درون استان می‌دهد؟

*موضوع مهم دیگری در مورد استان، جهت‌دهی به فرآیند توسعه استان بر پایه تولید محوری است. صنایع پائین دستی فولاد و نفت و ... را باید در افق توسعه استان، به طور ویژه ببینیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار