تابناک هرمزگان- دکتر غلام رحیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سیریک ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته کارگروه از قبیل مدیریت پسماند شهری و روستایی، از ادارات و نهادهای ذیربط خواست که توضیحات خود را در خصوص اجرای مصوبات اعلام نمایند.
کد خبر: ۶۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 20 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر رحیمی افزود: معضل پسماند از مسائل زیست محیطی عمده شهرستان است و برای شهرها و روستاهای این شهرستان مشکلاتی از قبیل آلوده شدن محیط زیست، تلنبار شدن زباله و تجمع حیوانات اهلی و وحشی بوجود آورده که نیازمند اقدامات جدی تمامی دستگاه های مرتبط برای حل این معضل است.

وی در ادامه با بیان موضوع لزوم تشکیل محلات اجتماع محور در راستای توانمندسازی جامعه در حفظ و ارتقاء سلامت گفت: بیش از 50 درصد عوامل تهدید کننده سلامت افراد جامعه، عوامل اجتماعی است که با توانمند سازی مردم و افزایش مشارکت مردم در کارهای گروهی، می توان بسیاری از این آسیب ها را برطرف کرد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح محلات اجتماع محور را توانمندسازی محلی، شناخت و ارزیابی مسائل و نیاز‌های محیط پیرامون در محله و توانایی برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم و پاسخگویی به مسائل و نیاز‌ها به صورت پایدار است.

دکتر رحیمی یادآور شد: آموزش افراد محلی و نمایندگان محلات و ارگان های غیردولتی مرتبط با طرح، ارتقاء و نهایی کردن مدل آموزشی در خصوص توانمند سازی محلی به عنوان مرکز توسعه از دیگر اهداف مهم این طرح است.

مهندس عبدالله پرتابیان فرماندار شهرستان سیریک و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، از زحمات و تلاش های اعضاء عضو شورای سلامت و امنیت غذایی در ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه که مهمترین اهداف شورای سلامت و امنیت غذایی می باشد تقدیر و تشکر کرد و خواستار رفع مشکلات موجود در سطح شهرستان بمنظور فراهم آوردن شرایط مطلوب تر با همدلی، اتحاد و تلاش مضاعف تری شد.

فرماندار سیریک با اشاره به وضعیت موجود پسماند شهرستان سیریک به بیان راهکارهایی برای تسریع در جانمایی، ساخت و راه اندازی سایت پسماند شهرستان با همکاری ادارات زیربط پرداخت و مقرر شد با هماهنگی ادارات مربوطه اقدامات لازم برای ساماندهی این بخش در اسرع وقت انجام گیرد و همچنین شهرداری های تابعه نسبت به تهیه و تدوین طرح جامع پسماند اقدام نمایند تا زمینه مشارکت مردم و سایر ارگان های دولتی و خصوصی در رفع این مشکل فراهم گردد.

مهندس پرتابیان با بیان اینکه برخورداری از زندگی سالم، مولد و هدفمند حقی است همگانی که مسئولیت تحقق آن بر عهده همه نهادهای جامعه و لازمه توسعه پایدار است افزود: می بایست با توانمند کردن جامعه، زمینه مشارکت در امر سلامت را فراهم کنیم و کاهش نابرابری‌ها با برنامه‌ریزی،فرهنگ سازی و مشارکت مردم در امر سلامت برطرف گردد.

وی با بیان اینکه  استفاده از مشارکت جامعه برای حل مسائل و مشکلات، یکی از رویکرد‌های مقابله با مسائل و آسیب‌های اجتماعی است افزود: یک جامعه توانمند، جامعه‌ای است که همگان با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند که بزرگترین هنر ما مسئولین این است که از بی تفاوتی جامعه جلوگیری کنیم و سعی کنیم با روش های ساده، روشن و عملیاتی مردم جامعه را در امر سلامت خود و محله شان مشارکت دهیم.

فرماندار سیریک در پایان جلسه با تاکید بر پیگیری مصوبات جلسه شورای سلامت و اجرای آن توسط ادارات مربوطه خواستار همکاری و مشارکت بیشتر مردم در امر سلامت شد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور فرماندار، بخشدار، مدیر شبکه بهداشت و سایر اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار