اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان با همه سر و صدایی که به پا کرد در مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما پرونده این قانون همچنان در هاله ای از ابهام است.
کد خبر: ۶۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 12 August 2018
به گزارش تابناک : بیش از چند دهه است که جوانان پشت درهای بسته برای رسیدن به لایه های بالای مدیریتی هستند و این رده ها را این روزها چهار دهه است که در دستان یک نسل قرار دارد تا جایی که برخی مدیران نزدیک به ۵ دهه در یک پست مستقرند و حاضر به جابه جایی نیستند. 
 
این در حالی است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب شد اما به دلیل وجود استثناعات بیشمار تنها برای لایه های پایینی کاربرد داشت.
 
با این حساب اصلاحیه آن جهت تغییر سیستم مدیریتی در لایه های بالایی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. قانونی که بیشترین تاثیر را بر مدیران شهری و دولتیان دارد.
 
با اصلاح قانون منع به کارگیری، شهردار تهران و کلان شهرها و همچنین بسیاری از مدیران باید خداحافظی کنند؛ اما این قانون بیش از یک هفته منتظر تایید شورای نگهبان است؛ برخی رسانه ها از تایید این قانون در شب گذشته خبر دادند اما کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از مشخص شدن این مهم طی روزهای آینده خبر داد.
 
با این اوصاف در صورت ادامه سکوت شورای نگهبان پس از ده روز، این قانون یه خودی خود لازم الاجرا خواهد شد اما طی شنیده ها برخی افراد از سیستم مدیریت شهری و دولت در حال رایزنی برای تاخیر در اجرای این قانون هستند چرا که با بیش از هزار مدیر در لایه های بالا باید خداحافظی کرد.
 
حال باید منتظر باشیم ببینیم در شکاف بین دو نسل، مدیران پیروز خواهند شد یا جوانانی که این روزها بیش از ۴۰ سال سن داشتع و پشت درهای بسته مانده اند.
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار