سامانه 1690 نیز مربوط به تخلف های مالی و هزینه های غیر متعارف است که در صورت بروز از سوی مراکز درمانی و پزشکان باید توسط مراجعه کنندگان به مراکز درمانی گزارش داده شود چرا که پزشکان مراکز دولتی و خصوصی به هیچ وجه حق دریافت هزینه خارج از تعرفه های مشخص شده ندارند
کد خبر: ۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 20 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالنور کردجمشیدی گفت: مراجعان از طریق سامانه 1590 می توانند انتقادها و تخلف های حوزه درمان و روند مداوای بیمار خود را گزارش کنند.

وی افزود: سامانه 1690 نیز مربوط به تخلف های مالی و هزینه های غیر متعارف است که در صورت بروز از سوی مراکز درمانی و پزشکان باید توسط مراجعه کنندگان به مراکز درمانی گزارش داده شود چرا که پزشکان مراکز دولتی و خصوصی به هیچ وجه حق دریافت هزینه خارج از تعرفه های مشخص شده ندارند.

وی تاکید کرد: با افزایش تعرفه های پزشکی، پزشکان حق دریافت وجوه اضافه از بیمار را ندارند و در صورت اخذ هزینه های بیشتر از تعرفه، بیمار نیز با استفاده ازاین سامانه گویا خواسته خود را مطرح و با ارائه مستندات و ادله آن را پیگیری نماید.

کردجمشیدی ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف ابتدا به پزشکان خاطی تذکر داده می شود و در صورت ادامه ابتدا مطب آنها به مدت سه ماه و بعد از تکرار به مدت یکسال و در نهایت بعد تکرار مجدد پروانه فعالیت آنها لغو می شود.

وی یادآورشد: در حرفه پزشکی و به ویژه در طرح تحول نظام سلامت تکریم و احترام به ارباب رجوع از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار است که همه مراکز درمانی خصوصی و دولتی بایستی به این امر مهم اهتمام داشته باشند و البته این احترام به صورت متقابل از سوی مراجعه کنندگان حفظ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار