کارشناس و مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت:سطح باغ های بارور لیموترش در این شهرستان افزایش یافته و امسال به 404 هکتار رسید.
کد خبر: ۶۳۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 05 August 2018

مسعود کرمی نژاد افزود:کل سطح زیر کشت باغ های لیموترش در دزفول 534 هکتار می باشد که از این میزان 404 هکتار بارور و 130 هکتار غیربارور هستند.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول اواسط مردادماه در دزفول آغاز می شود گفت: امسال 100 هکتار به درختان بارور اضافه شده ضمن اینکه 30 هکتار نیز افزایش کشت نهال لیموترش داشته ایم .

وی ادامه داد:به علت استقبال زیاد شهروندان از محصول لیموترش به محض ورود به میدان تره بار در شهرستان دزفول و استان خوزستان به فروش می رسد و درصد کمی نیز به سایر استان ها ارسال می شود.

کارشناس و مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول پیش بینی کرد:پنج هزار تن محصول لیموترش از باغهای مرکبات این شهرستان دزفول شود.

از شش هزار و 650 هکتار باغ های مرکبات دزفول پنجهزار و 300 هکتار آن بارور بوده که محصول از آنها برداشت می شود.

12 نوع مرکبات از جمله انواع پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروت ، لیمو شیرین ، لمون و لایم(لیمو ترش ) از باغ های دزفول برداشت می شود.

پرتقال دزفول که به برند این شهرستان معروف است علاوه بر بازار داخل کشور به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.سالانه حدود 75 هزار تن محصول مرکبات از باغ های دزفول برداشت می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: مرکبات ، دزفول ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار