مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از پایان ساخت و آماده بهره برداری شدن بیش از60 پروژه ورزشی استان درهفته دولت امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 28 July 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی: حیدرعلی کامیاب که در جلسه بررسی طرح های عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان با معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس سخن می گفت، حمایت های استانداری ، معاونت عمرانی و نمایندگان مجلس را عامل مهمی برای به سرانجام رسیدن این پروژه ها عنوان کرد و افزود:به لحاظ کمی و کیفی استان فارس درافتتاح پروژه های ورزشی درهفته دولت امسال رتبه اول درکشور را به خود اختصاص خواهد داد.
وی پروژه های قابل بهره برداری درهفته دولت را شامل خوابگاه ورزشی ،سالن های تخصصی ،استخر،مجموعه سوارکاری و چمن های مصنوعی فوتبال و مینی فوتبال عنوان کردوگفت:بابهره برداری از مجموعه سوارکاری لپویی دربخش زرقان استان فارس ازاین پس می توانیم میزبان رویدادهای رسمی و بین المللی دررشته سوارکاری باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه این پروژه ها درنقاظ مختلف استان احداث و آماده بهره برداری هستند افزود:درجنوب فارس و در شهرستان مهر در شهرهای مهر، گله دار اسیر و روستاهای بهرستان، فال، ارودان، خوزی ، شهرستان لامرددر شهر لامرد، محله آبشوری ، شهرک هجرت، و ده شیخ و روستاهای خشت ، کشکو ، پسبند ، علامرودشت، ملایی، کهنویه، چاورز و دهنو فاضلی،در شهرستان خرامه درروستاهای خیر آباد، آبشور، کف دهک، مهرآباد، بنجیر و کم جان، درشهرستان ممسنی روستاهای عالیوند، تل گوه، سنگر، دوراهی، اشکان، یشیر اسپاری، دشت رزم، پل فهلیان و فهلیان آهنگری، جویجان ، مال محمود،در شهرستان فراشبند در دو روستای دولت آباد و دژگاه، روستای کره ای شهرستان بوانات،زمین چمن بزرگ لار و کوار،درکازرون روستای پاپون ،درشهرستان پاسارگاد سالن روستایی همت آباد و پیست سلامت و دوچرخه سواری سعادت شهر از جمله طرح هایی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
کامیاب از زمین چمن مصنوعی واقع در مجموعه ورزشی پارس،زمین چمن مجموعه ورزشی بعثت ،طرح های ورزشی در روستا های شول زرقان،مهریان زرقان، تربرجعفری داریون،کدنج وهمچنین مجموعه سوارکاری لپویی نیز به عنوان طرح های آماده بهره برداری در شهرستان شیراز یادکرد و افزود: با حمایت معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس و پس از بهره برداری از طرح های یاد شده به دنبال توسعه اماکن ورزشی در بخش مرکزی شهرشیراز هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سایردستگاه های مرتبط بتوان فقر اماکن ورزشی دربخش مرکزی شیراز،خصوصا غرب و شمال غرب این شهر را از بین برد.
عنایت اله رحیمی که در جلسه بررسی طرح های عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان سخن می گفت از ورزش به عنوان ابزاری برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه یاد کرد وافزود:امروز هر یک ریال هزینه کرد درحوزه ورزش سرمایه گذاری برای داشتن و ساختن جامعه ای سالم و با نشاط در آینده است.
وی افزود: نقش ورزش در بهبود و تقویت سلامت مردم انکارناپذیر است و خانواده ها باید نسبت به این امر حساس باشند و بخشی از ساعات زندگی روزانه خود را به این مهم اختصاص دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به ساخت چشمگیر اماکن ورزشی در روستاها و نقاط کم تر برخوردار استان، این اقدام را رویکردی مناسب جهت توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: ورزش همگانی مربوط به تمام اقشار جامعه است و با توجه به آثاری که در سلامت، تقویت پیوست های ارتباطی و ایجاد و تقویت نشاط دارد باید مورد توجه باشد.
رحیمی ایجاد جامعه ای سلامت وهمراه با نشاط اجتماعی را یکی ازدغدغه های کنونی مدیران جامعه دانست و اضافه کرد :تقریبا تمام کارشناسان مسائل اجتماعی متفق القولند یکی از راه‌های کم هزینه که کمترین آسیب اجتماعی در آن است و سبب شادی و نشاط اجتماعی می‌شود ورزش است.
وی با استقبال ازعملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان درتوزیع امکانات سخت افزاری درنقاط مختلف استان براساس نگاهی عدالت محور بیان کرد: عوامل محیطی که باعث می‌شوند شهروند احساس شادی و نشاط پیدا کند برگرفته از اجتماع است که فراهم کردن آن بر عهده ما مسئولان است.
رحیمی در عین حال افزود: رضایتمندی درونی مهمتر از نشاط اجتماعی است بنابراین نقش افراد در ایجاد احساس شادی و نشاط مهمتر از دولت و فراهم کردن رفاه در جامعه است اما وظیفه دولت بسترسازی برای ایجاد حس رضایتمندی درونی برای شهروندان است وظیفه ای که به اعتقاد وی باید به بهترین نحو و براساس استاندارهای رایج انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس درادامه تصریح کرد:در این جلسه هماهنگی های لازم برای سهولت در روند ساخت و تکمیل پروژه بزرگ ورزشگاه شش هزار نفری شیراز و تعدادی دیگر از پروژه هایی که در نقاط مختلف استان درحال ساخت است انجام شد.
رحیمی ابرازامیدواری کرد که در هفته دولت و با بهره برداری از حدود 60 پروژه ورزشی در استان شاهد فراهم سازی زمینه گسترش ورزش همگانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار