مسابقات ژیمناستیک دختران و پسران استان فارس به میزبانی شهرستان جهرم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 27 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: عباسعلی توانا بعدازظهر امروز در نشست با روسای هیات‌های ژیمناستیک جهرم، لار، گراش، داراب و لامرد که در اداره ورزش و جوانان جهرم برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات ژیمناستیک منطقه 2 استان فارس در بخش دختران و منطقه سه در بخش پسران به میزبانی جهرم برگزار می‌شود.

افزود: با توجه به توانایی ژیمناستیک کارهای استان فارس، ۲۹ شهرستان استان را با هدف استعدادیابی بهتر، انتخاب نخبگان و اعزام آن‌ها به مسابقات استانی به سه منطقه تقسیم کرده‌ایم.

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با انتقاد از کم کاری برخی از مربیان و روسای هیات‌های ژیمناستیک استان فارس، گفت: در مقابل این افراد مربیان و روسای هیات‌هایی در استان هستند که بدون چشم داشت مالی و با عشق و علاقه کار می‌کنند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ هیات ورزشی ژیمناستیک و ۱۳ هزار ژیمناستیک‌کار سازمان یافته پسر و دختر در سطح استان فارس فعالیت می‌کنند، گفت: برای کسب مقام‌های جهانی به جای هدایت ورزشکاران به فعالیت در همه ۶ وسیله موجود در ژیمناستیک باید آن‌ها را به تمرکز در تک وسیله سوق دهیم.

توانا برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی و کلاس‌های مربیگری، برگزاری مسابقات چند جانبه با استان‌های همجوار، دیدار ورزشکاران استان با ورزشکاران دیگر استان‌ها با هدف تبادل تجربه و اعزام افراد توانمند به دوره‌های آموزشی در سطح کشور را از جمله برنامه‌های هیات ژیمناستیک استان فارس در راستای توسعه این رشته ورزشی عنوان کرد.

لزوم تقویت ژیمناستیک بانوان

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم نیز در این جلسه،گفت: انجام تمرین به تنهایی نمی‌تواند موفقیت ورزشکاری را رقم بزند بلکه در این راستا برگزاری مسابقات تدارکاتی بسیار مهم است.

عبدالرحیم خداجو افزود: عده‌ای از افراد رشته دو و میدانی را رشته مادر می‌دانند اما به عقیده بنده ژیمناستیک رشته مادر است چرا که تمام خصوصیات فنی یک قهرمانی را در این رشته می‌توان دید و تقویت قوه ذهنی، افزایش قوای عضلانی، آمادگی جسمانی و تقویت روان از جمله نکاتی نهفته شده در ژیمناستیک است.

وی ورزش را از عوامل ایجاد دوستی و وحدت دانست و گفت: رمز پیشرفت ژیمناستیک انتقال علم و ارتباط بیش از پیش ژیمناستیک کاران و مربیان آنها با دیگر ورزشکاران و مربیان فعال در این رشته است.

وی با اشاره به اینکه دانش کیفی و خلاقیت مربیان و روسای هیات‌ها به توسعه ورزش ژیمناستیک کمک می‌کند، افزود: باید ارتباط بیشتری بین قهرمانان کشوری با ورزشکارانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند ایجاد شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم با تاکید بر ضرورت تقویت رشته ژیمناستیک بانوان به اقدامات خوب انجام شده جهت توسعه این ورزش در جهرم اشاره کرد و خواستار تسریع در تجهیز و راه‌اندازی سالن اختصاصی ژیمناستیک این شهرستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار