کد خبر: ۶۳۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 26 July 2018

 

بندرعباس ـ مدیر تعاون روستایی هرمزگان از پایان خرید تضمینی گندم در استان هرمزگان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور اظهار داشت: با پایان فصل خرید بیش از ۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان خریداری شده است.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بهره‌گیری از ۹ مرکز و کمیسیون خرید توانستنه ۳۱ هزار و ۲۷۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در قالب ۴ هزار و ۴۶۷ محموله خریداری و حمل کند.

اسدپور تصریح کرد: از این میزان محصول ۳۱ هزار و ۱۱۹ تن گندم معمولی و ۱۵۵ تن گندم دروم  بصورت مباشر خریداری نموده است.

وی گفت: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید ۴ درصد و ۲ درصد غیرمفید با قیمت ۱۳ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۳هزار و ۳۰۰ ریال خریداری کرده‌اند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسئولین شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بانک کشاورزی تاکنون مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: خرید رسماً به اتمام رسیده و شهرستان حاجی آباد تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در استان داشته است.

اسدپور تصریح کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید۳۶ هزار تن گندم خریداری شد که این مقدار متاسفانه به دلایلی من جمله کاهش بارندگی ، کاهش ۱۵ درصدی نسبت به سال زراعی گذشته را نشان می‌دهد.

 

 

 

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار