دبیر انجمن مردم نهاد حیات سبز سرزمین از لاغر شدن کمبرند سبز شهر همدان ابراز نگرانی کرد و گفت: ساخت و ساز جدید تله‎کابین گنجنامه در میشان نگران‌کننده است.
کد خبر: ۶۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 19 July 2015
دبیر انجمن مردم نهاد حیات سبز سرزمین از لاغر شدن کمبرند سبز شهر همدان ابراز نگرانی کرد و گفت: ساخت و ساز جدید تله‎کابین گنجنامه در میشان نگران‌کننده است.

به گزارش تسنیم؛محمد سوزنچی درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان همدان از وجود ۱۴ تشکل در حوزه محیط زیست استان همدان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۸ تشکل فعال بوده و می‏توانند به محیط زیست استان همدان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه کشور امسال تدوین می‌‏شود، افزود: از مسئولان سازمان محیط زیست انتظار می‌‏رود برنامه محیط زیست در این سند را استانی در نظر گرفته و از مشاوره تشکل‎های محیط زیست نیز استفاده کنند.

سوزچی با بیان اینکه یکی از مشکلات در استان همدان این است که حق آبه محیط زیست داده نمی‏‌شود، تصریح کرد: البته با وضعیت فعلی منابع آبی تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه است ولی انتظار است نگاهی نیز به بخش محیط زیست شود.

وی با بیان اینکه شنیده‎هایی مبنی بر فروخته شدن الوند همدان به گوش می‌‏رسد، تاکید کرد: این مسائل شنیده شده که زمین‎های الوند برای بهره‎برداری‎های معدنی به فروش رفته که امیدواریم این مسئله صحت نداشته باشد.

این فعال محیط زیست عنوان کرد: محیط‎بانان نیروهای خط مقدم محیط زیست محسوب می‏‌شوند که متاسفانه از نظر مالی و روانی مشکلاتی دارند که انتظار می‏‌رود این مشکلات حل شده و وضعیت مالی آنها تقویت شود.

سوزنچی با اعلام اینکه مجتمع تله کابین گنجنامه همدان معضلی زیست محیطی است، اظهار داشت: این مجتمع به دنبال ساخت و ساز جدید است ولی باید اعلام کرد که تخریب طبیعت برای توسعه گردشگری و ساخت حوزه علمیه خط قرمز تشکل‎های محیط زیست همدان است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کمربند سبز همدان دائم در حال لاغرتر شدن است، عنوان کرد: مشخص نیست چه رژیمی برای این کمربند سبز تعریف شده که دائم در حال لاغر شدن است.

دبیر انجمن مردم نهاد حیات سبز سرزمین با انتقاد از استقرار واحدهای صنعتی و کشاورزی غیر استاندارد در استان همدان بیان کرد: انتظار می‌‏رود اداره کل محیط زیست همدان با تشکل‎های محیط زیست تعامل داشته باشد و از آنها مشاوره رایگان دریافت کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار