رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در سال ۹۴ خبر داد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر به معنای افزایش ورود مواد به همدان نیست.
کد خبر: ۶۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 17 July 2015
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در سال ۹۴ خبر داد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر به معنای افزایش ورود مواد به همدان نیست.

به گزارش تسنیم، هادی قزوینی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: در خصوص برخورد با سرشاخه‎های باندهای موادمخدر اقدامات مطلوبی در کمیته مقابله انجام شده و اشراف اطلاعاتی خوبی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه سرشاخه‌های تولید هروئین و ورود موادمخدر سنگین شناسایی شده‌اند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۹ تریاک، ۸۰ کیلوگرم هروئین و ۳۴ کیلو و ۵۰۰ گرم کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۵ و ۵۸ درصد رشد داشته است.

قزوینی با تاکید بر اینکه برخورد با سرشاخه‎ها با شدت از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود، تصریح کرد: برخورد با خرده‎فروشان نیز در دستورکار قرار داشته و مطالعات و شناسایی لازم در زمینه تعداد خرده‎فروشان نیز در حال انجام است.

وی درباره دستگیرشدگان حوزه موادمخدر استان همدان نیز گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۶ نفر اعم از خرده‎فروش و قاچاقچی مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان با اشاره به اینکه در ۳ ماهه نخست امسال ۲۸ درصد کاهش سرقت‎ها را داشته‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۹۵ معتاد متجاهر در استان همدان دستگیر شده‎اند که در مقایسه با مدتش مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر که با شدت انجام می‌شود تاثیر مستقیمی بر کاهش سرقت‌های خرد داشته و اگر با همین قوت و شدت انجام شود شاهد کاهش جرایم مرتبط با موادمخدر خواهیم بود.

قزوینی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش کشفیات به معنای افزایش موادمخدر در استان همدان است، نیز گفت: نزدیک به ۵۰ سند با طبقه‌بندی سری آماده ارائه در شورای تامین استان شده تا لایه‌های پنهان فعالیت شبکه‌های قاچاق موادمخدر برای اعضای شورای تامین مشخص شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان بیان کرد: بخشی از کشفیات موادمخدر مربوط به استان همدان نیست، حوزه موادمخدر را نباید تنها منطقه‌ای و استانی دید بلکه نیاز است نگاه فرااستانی و فرا ملی به آن داشت چراکه فعالیت در این بخش سازمان‌یافته و باندی است.

وی با اشاره به کشف ۱۰ کیلوگرم شیشه در روزهای اخیر افزود: این محموله برای کشور عراق بوده و به سبب اشراف اطلاعاتی و عملیات مطلوب این محموله را زمین‌گیر کرده و کشف کردیم.

قزوینی با تاکید بر اینکه افزایش کشفیات موادمخدر در همدان نتیجه تلاش دستگاه‌های فعال در کمیته مقابله است، اظهار داشت: حوزه ماموریتی و تعامل فرااستانی را با استان‌های همجوار توسعه دادیم و این امر سبب افزایش کشفیات شده و افزایش کشفیات موادمخدر بیانگر افزایش ورود موادمخدر به استان همدان نیست .

وی از کشف بیش از یک تن انواع مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این میزان کشفیات موادمخدر در مقاسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان با اعلام اینکه بزرگ‌ترین مطالبه مردم ساماندهی و جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر است، تصریح کرد: خرده‌فروشان پیاده نظام باندها و شبکه‌های توزیع موادمخدر هستند که امسال به صورت جدی برخورد و دستگیری آنها را پیگیری می‌کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار