رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای شهر یزد با اشاره به نقش شهید صدوقی در فرآیند مبارزه ملت ایران با نظام ستمشاهی، گفت: شهید صدوقی تنها متعلق به یزدی‌ها نیست؛ بلکه برای همه ایرانیان است.
کد خبر: ۶۲۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 01 July 2018

غلامعلی سفید عصر شنبه در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر یزد ضمن گرامیداشت سالگرد شهید محراب آیت‌الله صدوقی و فرزند مرحومشان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی صدوقی، گفت: با توجه به‌روز صنعت و معدن شرایط فعلی کشور حکم می‌کند به کسانی که تولید و اشتغال ایجاد می‌کنند توجه بیشتری شود و رفع موانع صورت گیرد و با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی و توجه به این امر است، این وظیفه سریع‌تر برای انجام خدمت به ما منتقل می‌شود.

وی با اشاره به‌روز حمله نظامی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران ایر و شهادت جمعی از هم‌وطنان که قصد سفر داشتند، افزود: این فجایعی است که کمتر تاریخ بشریت شاهد آن بوده و به جهت حق‌طلبی مردم این‌گونه با آن‌ها برخورد شد.

رئیس شورای شهر یزد بابیان اینکه در آستانه شهادت آیت‌الله شهید صدوقی هستیم، تصریح کرد: شهید صدوقی فقط متعلق به یزد نیست؛ بلکه برای همه ملت ایران است. وی قبل از انقلاب مشکلات منطقه اصفهان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد را رهبری و هماهنگی می‌کردند.

سفید با اشاره به اینکه ایشان هدایت مبارزه را بر عهده داشتند و هرکجا سیل و زلزله و بلایی بر مردم حادث می‌شد، ایشان جزء اولین نفراتی بودند که کمک‌ها را ارسال می‌کردند، اظهار داشت: این روحیه شهید محراب بود و در جریان انقلاب اولین ستاد از طرف یزد بنام رهبری انقلاب زده شد و در استان‌های دیگر بنام همان استان زده شد و بعد دیگر استان‌ها به این حرکت تأسی کردند.

این مقام مسئول ابراز داشت: شهید محراب در زمان انقلاب علاوه بر اینکه در منطقه و در استان یزد، ایشان حکومت می‌کردند و کارها را سروسامان می‌دادند، رابط کشور و امام بودند و اعلامیه‌ها به این شهید بزرگوار می‌رسید و از یزد به تمام کشور منعکس می‌شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهید صدوقی که فرمودند: نتیجه این اخلاص، شجاعت، دلسوزی و حمایت از انقلاب شهادتی بود که خدا به ایشان هدیه داد و آقای صدوقی را شخصی یافتم که در بین روحانیون انصافاً مردی فاضل، درس‌خوانده و زحمت‌کشیده‌ای بود.

رئیس شورای شهر یزد ادامه داد: شهید صدوقی در آن شرایط سنی به منافقین اعلام می‌کرد که بنده از شما واهمه‌ای ندارم و جمله مشهور ایشان که مرغابی را از آب می‌ترسانید، بود و این سخن همان شجاعت ایشان را می‌رساند.

سفید در پایان به دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید صدوقی اشاره کرد که ایشان فرمودند: شهید محراب مردی باتقوا و دین‌دار و شجاع، ایشان اداره‌کننده و رهبر همه حرکت‌ها در یزد بود و فقط در یزد یک امام‌جمعه نبود و به معنای واقعی کلمه ایشان نماینده امام و برای مردم یزد رهبر و امام بود و مردم را دقیقاً رهبری می‌کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار