رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز از احداث بیمارستان هوشمند چشم‌پزشکی خاورمیانه در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 25 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علی ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با تأمین اعتبار و تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، عملیات اجرایی نخستین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هوشمند چشم‌پزشکی خاورمیانه در شیراز آغاز می‌شود.

وی افزود: لایحه تصویب احداث این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با اعتبارات دولتی برای تصویب نهایی در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی می‌شود.

ناصری با بیان اینکه در صورت تصویب از سوی اعضای شورای شهر عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی چشم در کنار زمین ۳۰ هکتاری فاز ۲ بیمارستان نمازی شیراز آغاز می‌شود، گفت: این طرح گامی مؤثر در ارائه خدمات پزشکی به هم‌وطنانمان در داخل کشور و نیز حاشیه حوزه خلیج‌فارس است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز تصریح کرد: ورود بیماران از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای درمان پزشکی به‌ویژه کاشت مو، ایمپلنت دندان، جراحی‌های زیبایی، چشم و دیگر بیماری‌های ویژه به شیراز است ودراین راستا بیمارستان‌های موجود جوابگوی درخواست‌های درمانی آنان نیست.

ناصری بیان کرد: احداث بیمارستان به‌ویژه بیمارستان چشم‌پزشکی در جذب توریسم درمانی نقش تعیین‌کننده و اساسی دارد و افزایش چنین مراکز درمانی باید در اولویت برنامه‌های متولیان و دستگاه‌های درمانی و اجرایی قرار گیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه فارس بارانداز خدمات پزشکی جنوب کشور است، افزود: عرصه خدمات‌رسانی درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر داخل باید به کشور‌های همسایه به‌ویژه حوزه خلیج‌فارس استمرار یابد و نیز راه‌اندازی بیمارستان فوق تخصصی چشم نیز در این راستا است.

قاسم مقیمی تصریح کرد: راه‌اندازی ۵ اتوبوس سلامت از سوی شهرداری ونیز موافقت هرچه سریع‌تر بزرگ‌ترین طرح چشم‌پزشکی خاورمیانه از سوی اعضای شورای شهر شیراز به‌عنوان نیاز جامعه ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان نمازی شیراز به نام حضرت رسول اعظم (ص) واقع در بلوار حسینی الهاشمی در ۲ و یا ۳ ماه آینده خبرداد و افزود: با احداث این بیمارستان بزرگ درمانی شاهد تسریع در ارائه خدمات پزشکی به بیماران و نیز کاهش بار ترافیک در مرکز شهر شیراز هستیم.

علی بهادر بیان کرد: پیوند قرنیه و شبکه چشم در بیمارستان‌های موجود شیراز جوابگوی نیاز بیماران در داخل و کشور‌های همسایه نیست و برای برون‌رفت از این معضل، احداث بیمارستان چشم در ابعاد گسترده درمانی نیاز استان و کشور است.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در این نشست افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در طول سال مبتلابه دیابت می‌شوند و با احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هوشمند چشم‌پزشکی، مبتلایان به بیماری دیابت که منجر به مشکل چشمی می‌شوند کاهش می‌یابد.

محمدجواد اشرف گفت: تمرکز عینی و فراگیر به افق آینده از سوی مسؤولان و متولیان بهداشت و درمان برای اجرای طرح سلامت با احداث و تجهیز بیمارستان‌ها و واحد‌های درمانی عملیاتی و کاربردی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار