یکی از معضلات موجود ،عدم آموزشهای لازم در زمینه رانندگی بوده که موجب برخورد های غیر حرفه ایی با مسافرین میشود.این امر نیز موجبات بی رغبتی مسافرین برای استفاده از وسایط عمومی میکند.
کد خبر: ۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ 19 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،میر علی محمدی رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه در گفت و گوی خبری گفت: با توجه به اجرای پروژه های عمرانی اخیر که در سطح شهر ارومیه اجرا شده به نظر میرسد که بتوانیم به هدف اصلی که روان سازی ترافیک بود دست یابیم.

وی با بیان اینکه تقریبا کمربند میانی شهر ارومیه بعد از دو پروژه به اتمام می رسد، افزود: کمربند بیرونی شهر ارومیه که بر روان سازی ترافیک شهری تأثیر قابل ملاحظه ای دارد به نظر می رسد بتواند بطور کامل موضوع ترافیک شهر را حل کند.

متأسفانه در خصوص اتوبوس و تاکسی، شهر ارومیه وضعیت چندان مطلوبی ندارد

محمدی با بیان اینکه بازسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه از اهداف دیگر شوراست، گفت: متأسفانه در خصوص اتوبوس و تاکسی، شهر ارومیه وضعیت چندان مطلوبی ندارد و در این زمینه اقداماتی در راستای خرید اتوبوسهای جدید و بازسازی و نوسازی تاکسی ها انجام داده ایم که در بخش اتوبوس 35 دستگاه وارد حمل و نقل شهری ارومیه می شوند.

محمدی با اشاره به فرسوه بودن ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه، افزود: فرسودگی ناوگان باعث عدم رغبت شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی شده است و میانگین طول عمر هر دستگاه اتوبوس 6 سال و نیم است و این در حالی است که حدود 100 دستگاه از اتوبوس های ارومیه بیش از 10 سال عمر دارند.

327 دستگاه اتوبوس در ارومیه ارائه خدمات می کنند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 327 دستگاه اتوبوس در ارومیه در راستای حمل و نقل شهروندان فعالیت دارند اظهار کرد: 42 دستگاه از این تعداد متعلق به بخش دولتی و 285 دستگاه مربوط به بخش خصوصی هستند.

عضو شورای اسلامی ارومیه با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شهری ارومیه بایستی توسط مدیران توسعه حمل و نقل شهری ارومیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی شهری و همچنین روان سازی ترافیک باید توسط مسئولان مدیریت شهری یعنی سازمان حمل ونقل و ترافیک شهری ارومیه به همراه شورای ترافیک و پلیس راهور استان بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

بحث دیگری که در این گفتگو مطرح نگردیده است بحث رسیدگی و نظارت بر کار اتوبوسها و تاکسیهای شهری در همه زمینه ها میباشد.

در شرایطی که استان آذربایجانغربی به مرکزیت شهر ارومیه با سه کشور ترکیه،عراق و آذربایجان همجوار بوده و در بحث گردشگری و توریست درمانی داخلی و خارجی مطرح میباشد و پتانسیلهای لازم برای این امر را در اختیار دارد.باید مسئولین حمل و نقل عمومی شهری توجه بیشتری به این بخش نمایند.

در بحث راننده وسایط نقلیه عمومی شهری،صرفا داشتن گواهینامه کافی نبوده و لازم است تا آموزشهایی به این افراد جهت برخورد حرفه ایی با شغل خود داشته باشند.یکی از معضلات موجود ،عدم آموزشهای لازم در این زمینه بوده که موجب برخورد های غیر حرفه ایی با مسافرین میشود.این امر نیز موجبات بی رغبتی مسافرین برای استفاده از وسایط عمومی میکند.

موضوع دیگری که در این زمینه مطرح است بحث نگهداری از وسایط نقلیه عمومی است.علیرغم اینکه بیشتر اتوبوسهای داخل شهری در ارومیه در اختیار بخش خصوصی میباشد ،اما در نظافت و نگهداری از این وسایل نقلیه بسیار سهل انگاری میشود .اتوبوسهایی با ظاهری بسیار نامناسب و کثیف،وضعیت داخلی بسیار آشفته و گاها علیرغم نیاز به تعمیرات داخلی ولی بدان توجه نمیشود که همه این عوامل خود موجبات بی رغبتی مسافرین میگردد.حال اینکه طبق گفته های مسولین استانی باید زیرساختهای لازم جهت پذیرش گردشگر داخلی و خارجی در این استان فراهم گردد.

از سوی دیگر عدم تعهد و پایبندی برخی از صاحبان وسایط حمل و نقل عمومی به اصول حرفه ایی و اخلاقی و عدم تسلط کافی به نقاط مختلف شهری خود از معضلات دیگر این بخش بوده که توجه خاص مسئولین را طلب میکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار