رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه ازدواج و طلاق از وقایع مهم حیاتی هستند و آمار آن نشان دهنده وضعیت جامعه است، گفت: مسئولان استان باید نسبت به آمار این وقایع حساس باشند.
کد خبر: ۶۱۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 12 June 2018

محمدرضا تابش  در جلسه ای با مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه استفاده از آمارهای ثبت احوال کشور در فرآیند مهندسی فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر نگاه واقع گرایانه‌تری به کارکرد ثبت احوال در کشور شده است.

وی بیان کرد: در گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات، ثبت به موقع وقایع حیاتی به درستی انجام نمی‌گرفت که طی سالیان اخیر با ساز و کارهای اندیشیده شده و به کارگیری ابزار و تکنولوژی نوین در سطح ملی و استانی و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و استفاده از مجموعه‌های یاوران ثبت، بیش از ۹۸ درصد وقایع حیاتی در زمان مقرر ثبت می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس، رشد و توسعه فناوری اطلاعات و مزایای زیاد کاربرد این فناوری را در بهبود روند ارائه خدمات این سازمان تاثیرگذار دانست و با اشاره به نقش اطلاعات و آمارهای دقیق در برنامه‌ریزی مطلوب افزود: نباید برخی آمارها را کتمان کرد بلکه باید این آمارها به طور کامل در اختیار مسئولان و برنامه ریزان کشور قرار گیرد.

تابش خاطرنشان کرد: این آمارها به طور قطع می تواند راهگشای مسئولان و تصمیم گیران در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و منطقه ای باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین با اشاره به اقدام فرهنگی ثبت احوال در گردآوری اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر استان و اردکان، برای تکمیل کار این گنجینه در مرکز استان و شهرستان قول مساعد همکاری داد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در سطح کشور و استان یزد که نشان از برخی تحولات اجتماعی و فرهنگی و تغییر در سطح توقعات و مطالبات مردم دارد، بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به این تحولات حساس باشند و آن را جدی بگیرند و در مقام رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم به ویژه نسل جوان برآیند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار