معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: امسال با همکاری طرف عراقی مرز خسروی پیش از ایام اربعین بازگشایی شود.
کد خبر: ۶۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 03 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدابراهیم الهی تبار، با اشاره به آمادگی 100 درصدی استان برای پذیرایی از زوار اربعین، گفت: بازگشایی مرز خسروی یکی از اولویت‌های ملی است و سال گذشته تلاش بسیاری برای بازگشایی این مرز صورت گرفت.

وی افزود: استاندار کرمانشاه از همان بدو ورود تلاش‌های بسیاری برای بازگشایی این مرز جهت تردد زوار و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پذیرایی از زوار داشتند، اما مسئله مهم جهت بازگشایی مرز به طرف عراقی برمی گردد که باید بستر کار را فراهم کند.

الهی تبار تصریح کرد: امسال نیز ستاد اربعین در استان شکل گرفته و قرار است اقدامات سال گذشته در قالب کمیته‌های مختلف پیگیری و تقویت شود. مشکلی در بحث تردد زوار وجود

ندارد و امیدواریم امسال با همکاری و همیاری طرف عراقی بتوانیم زائرین اربعین را از مرز خسروی راهی عتبات کنیم.

الهی تبار با تاکید بر اینکه تلاش برای بازگشایی مرز خسروی تنها مختص ایام اربعین نیست، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم مرز خسروی را پیش از اربعین بازگشایی کنیم.

وی افزود: خسروی یکی از قدیمی‌ترین مرزهای ایران است و ریشه در تاریخ کشور دارد و بازگشایی آن برای مسئولین نظام بسیار حائز اهمیت است.

الهی تبار تصریح کرد: در حال حاضر رایزنی در سطح مسئولین عالی دو کشور در روابط بین الملل در حال انجام است و امیدواریم امسال با همکاری دولت عراق نتیجه بگیریم و شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

وی با اشاره به ابراز تمایل طرف عراقی برای بازگشایی این مرز گفت: سال گذشته طرف عراقی مسائل و مشکلات امنیتی را مطرح کردند که ممکن بود برای زوار آسیب رسان باشد و امیدواریم امسال با رفع این مشکلات تردد زوار در مرز خسروی برقرار شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار