همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی
تابناک : همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی مرکز مشاوره و روانشناختی آتیه ، مرکز توانبخشی و آموزشی کودکان ناشنوای اهورا ، مرکز آموزشی توانبخشی کودکان اوتیسم ، مجتمع غیردولتی تسنیم و گروه همیار سروش راستین مرکزی افتتاح شدند
کد خبر: ۶۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 13 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی بهروز رفیعی در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره روانشناختی آتیه ،گفت: سلامت روح و روان در جامعه باید هم تراز با سلامت جسم مورد توجه قرار گیرد و مسلماً پیشگیری هزینه و عواقب بسیاری کمتری نسبت به درمان دارد و راه اندازی این مرکز گام موثری جهت تضمین سلامت جامعه است که امیدواریم فرهنگ مراجعه به چنین مراکزی خیلی زود نهادینه شود.

وی افزود: جامعه امروزی با توجه به سطح روابط اجتماعی ، رشد فضای مجازی ، ناهنجاری های نوین بویژه در مدارس ، افزایش آمارطلاق  بیش از هر زمان دیگری به روانشناسان و روانپزشکان به عنوان مشاور احتیاج دارد.

در افتتاحیه مرکز توانبخشی کودکان اوتیسم  با بیان اینکه تشخیص این بیماری به راحتی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: بهتر است کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم برای درمان بلافاصله به این مرکز ارجاع شوند واین مراکز با ارائه خدمات روانشناختی، گفتار درمانی، کاردرمانی و درمان به موقع کودکان، زمینه حضور آنها را در اجتماع به طور طبیعی و عادی در زمان مناسب فراهم می‌آورند.

رفیعی در مورد اختلال اوتیسم نیز بیان کرد: این بیماری با اختلالی نظیر ناتوانی مهارت‌های ارتباطی اجتماعی و مهارت‌های حرکتی و مشکلات گفتاری همراه است  

وی افزود : کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم به بازی‌های جمعی علاقه‌ای ندارند و حرکات کلیشه‌ای دارند مبتلایان به اوتیسم نسبت به درد واکنش ضعیفی دارند و نسبت به محرک پاسخ متفاوت دارند و در صورتی که چند محرک به آنها داده شود، به یکی از آنها واکنش نشان می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه مرکز توانبخشی و آموزشی کودکان ناشنوای اهورا را افتتاح کرد و با بیان اینکه آموزش و تربیت شنوایی در کودکان دارای اهمیت زیاد است،گفت: هدف اصلی مرکز آموزشهای لازم تربیت شنیداری و گفتار درمانی توسط کار شناسان گفتار درمان و شنوایی شناسی  که در این مرکز ارائه می شود تا دانش آموزان برای حضور در مدارس استثنائی وعادی آماده شوند.

رفیعی در افتتاحیه پایگاه خدمات اجتماعی  افق گفت : این پایگاه  یکی از فعالیت های اورژانس اجتماعی می باشد و هدف توانمندسازی ساکنین منطقه با رویکرد اجتماع محور فعالیت می نماید.

کارشناسان در این پایگاه تلاش می نمایند تا با جلب مشارکت داوطلبانه ساکنین منطقه ضمن شناسایی مشکلات ونیازهای منطقه و انجام برنامه ریزی های اجتماع محورنسبت به توانمند سازی ساکنین منطقه اقدام نمایند.

وی افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار سروش راستین مرکزی را یکی از گام‌های موثر برای توانمند شدن زنان سرپرست خانوار تحت پوشش عنوان کرد و افزود: اداره کل بهزیستی استان همواره از گروه‌های همیار حمایت می‌کند.

این مقام مسئول  درآیین افتتاح مجتمع غیردولتی تسنیم  با اشاره به اینکه مجتمع‌هاي غيردولتي نیز در خدمات زیادی  را به جامعه ارايه مي دهد گفت :  به تدريج تمامي خدمات بهزيستي از طريق اين مجتمع‌ها قابل دسترسي خواهد بود با راه اندازي اين مجتمع‌ها معلولين و مددجويان مي‌توانند با سهولت بيشتري از خدمات بهزيستي استفاده كنند

وی تصریح کرد :سپردن كارها به مردم گام بلندي است كه از چند سال پيش بهزيستي در حوزه مراكز تخصصي نظير مراكز توانبخشي سالمندان، معلولان، كلينيك هاي مددكاري، مراكز مشاوره، درمان اعتياد برداشته شده  و هم ‌اكنون خدمات تخصصي زیادی در اين مراكز غيردولتي ارائه مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار