مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت:‌ به دلیل حضور عشایر در منطقه قوتورسوئی و نیز دایر شدن بازار محلی، یک طرح جامع باید برای ساماندهی منطقه قوتورسوئی مشگین‌شهر تعریف شود.
کد خبر: ۶۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 13 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ داوود نجفیان در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: آب‌گرم قوتورسوئی یک آب گرم بسیارکارآمد و برای استان یک برند محسوب می‌شود که سالانه تعدادی زیادی از گردشگران به این منطقه به دلیل وجود آب‌گرم سفر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که وجود آب گرم تنها جاذبه این منطقه نیست، گفت: جاذبه‌های طبیعی بسیاری در این منطقه وجود دارد که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده ولی به دلیل مشخص نبودن طرح نهایی ساماندهی منطقه،‌ فعلا هیچ گونه فعالیتی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: آب‌گرم شابیل نیز می‌تواند در این طرح ساماندهی مورد توجه باشد و اگر یک طرح جامع‌تری برای منطقه تعریف شود،‌ منطقه قوتورسوئی به دلیل حضور عشایر و دایر شدن بازار محلی می‌تواند به پایلوت گردشگری استان اردبیل تبدیل شود.

نجفیان تصریح کرد: این منطقه به جز آب‌گرم های غنی دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کوهنوردی است که واقع شدن کوه زیبای سبلان در این منطقه جذابیت خاصی را برای گردشگران ایجاد می‌کند که واقعا بی‌نظیر است.

وی بیان کرد:‌ با توجه به این که سرمایه‌گذاران متعددی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند، اگر طرح ساماندهی به صورت کامل به اجرا برسد می‌توانیم مشخصات آن را به سرمایه‌گذاران اعلام کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار