در کنفرانس خبری مسئول مسابقات لیگ دسته اول
تابناک : مسئول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال گفت: با توجه به افزایش مسابقات لیگ دسته اول در فصل آینده سهمیه بازیکنان بزرگسال به 22 بازیکن افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۶۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 12 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی فدراسیون فوتبال  فریبرز محمودزاده در مورد وضعیت لیگ دسته اول برای فصل آینده گفت: قرعه کشی لیگ دسته اول روز 5 مرداد ماه برگزار می شود و لیگ فصل آینده با حضور 20 تیم برگزار خواهد شد. رقابت های فصل آینده لیگ یک در روز 26 مرداد ماه آغاز خواهد شد. در تلاش هستیم که مراسم قرعه کشی لیگ یک هم از شبکه ورزش پخش مستقیم شود.

رئیس مسابقات لیگ دسته اول در مورد زمان نقل و انتقالات لیگ دسته اول گفت: فصل نقل و انتقالات برای لیگ دسته یک تا روز 17 مرداد ادامه خواهد داشت. ما همچنین به دلیل اینکه تیم های لیگ یک باید مسابقات زیادی برگزار کنند تصمیم گرفتیم که تعداد سهمیه بازیکنان بزرگسال را در لیگ دسته اول افزایش بدهیم. فصل قبل تیم های لیگ دسته اول 18 بازیکن بزرگسال می توانستند جذب کنند و 9 بازیکن زیر 23 سال هم جذب می کردند اما در این فصل ما تعداد بازیکنان بزرگسال هر تیم لیگ دسته اولی را به 22 بازیکن افزایش دادیم تا تیم ها در طول لیگ دسته اول مشکلات کمتری داشته باشند ضمن اینکه هر تیم می تواند 8 بازیکن در رده امید و جوانان هم جذب کند.

وی افزود: فصل آینده هر تیم لیگ برتری اگر به فینال جام حذفی برسد حداکثر 36 مسابقه انجام خواهد داد در حالیکه تیم های لیگ دسته اول فقط در طول لیگ 38 بازی برگزار خواهند کرد. به همین دلیل به تیم های لیگ دسته اول توصیه می کنم در جام حذفی فصل آینده شرکت نکنند زیرا در آنصورت ممکن است در برخی مقاطع مجبور باشند هر 3 روز یکبار مسابقه برگزار کنند که برای تیم ها بسیار دشوار خواهد بود.

محمودزاده تصریح کرد: ما در کمیته مسابقات سازمان لیگ برنامه بازی ها را به گونه ای تنظیم کرده ایم که تیم ها هر 6 یا 7 روز یکبار بازی کنند و فرصت کافی بین مسابقات داشته باشند.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول در مورد حذف رقابت پلی اف لیگ برتر گفت: این مساله به سود تیم های لیگ دسته اول است و از هیات رئیسه سازمان لیگ که چنین مصوبه ای را تصویب کرد تشکر می کنم و امیدوارم این مصوبه در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم مصوب و نهایی شود.

محمودزاده در مورد منع تیم های لیگ دسته اول از جذب بازیکن خارجی گفت: این قانون برای حمایت و رشد و پرورش بازیکنان ایرانی تصویب شده است و می خواهیم بازیکنان ایرانی در لیگ دسته اول استعدادهای خود را به نمایش بگذارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار