نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس گفت:پیام و تذکر ما به‌عنوان نماینده مردم به ریاست‌جمهور، وزارت کشور و مسئولان مربوطه این است که فارس را به‌عنوان استانی کوچک تلقی نکرده و استانداری به قامت بلندقامتی فارس برای آن انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:نادر فریدونی در حاشیه جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قیروکارزین اظهار داشت: باید با توجه به شرایط کشور نسبت به برنامه‌ریزی برای مصرف درست اعتبارات در دستگاه‌ها و ادارات اقدام کرد.

وی با بیان این‌که دشمنان با ناکامی در تحقق اهداف خود در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، نظامی و تروریسم، اقتصاد کشور را هدف گرفتند، تصریح کرد: آغاز تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه کشور، نخریدن و یا کاهش شدید قیمت نفت و بلوکه کردن منابع مالی و پول‌های ناشی از فروش نفت تنها بخشی از حربه‌های اقتصادی بر ضد کشور است.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس با اشاره به این‌که دشمن مباحث شفاف هسته‌ای ما را تبدیل به یک مسئله حاد و پیچیده سیاسی کرده است، ادامه داد: نظام اسلامی ما دارای رهبری عالم و دوراندیش است و با پیروی از رهنمودهای ایشان دستگاه دیپلماسی ما به‌‌ویژه در دولت جدید فعال‌شده و مذاکرات سنگینی را با طرف‌های غربی پیرامون مسائل هسته‌ای انجام داده است.

فریدونی بابیان این‌که تیم مذاکره‌کننده با حفظ چارچوب‌ها و خطوط قرمز نظام در حال شفاف‌سازی مسائل برای جهانیان است، خاطرنشان کرد: اگرچه بر سر پاره‌ای از موضوعات مانند مکانیزم رفع تحریم‌ها و چارچوب بازدید از مراکز هسته‌ای همچنان بحث است اما تلاش می‌شود توافقی در شان و عزت نظام اسلامی و با حفظ حریم و ارزش‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول یکی از دلایل کاهش اعتبارات دو درصد نفت و گاز را خارج شدن از اقتصاد تک‌محوری و بر پایه نفت دانست و تصریح کرد: در سال جاری تنها 25 درصد از اعتبارات بر مبنای نفت بسته ‌شده است و برای حرکت در مسیر رشد اقتصادی، کنترل تورم و خارج شدن از رکود، حمایت از توان، کار و تولید داخلی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی نباید اقتصاد کشور متکی به نفت باشد.

وی بیان داشت: هر کس در شرایط مطلوب مدیر خوبی بوده اما مدیریت در شرایط سخت هنر است و یک مدیر باید با انعطاف‌پذیری و تدبیر مشکلات مردم را حل کرده و بدون لطمه زدن به قانون آن را اجرا کند.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت استانداری فارس اظهار داشت: بدون وحدت و انسجام میان مسئولان کارها پیش نمی‌رود و استاندار پیشین فارس انسجام خوبی با نمایندگی ولی‌فقیه در فارس و مجمع نمایندگان ایجاد کرده بود اگرچه به مطلوب‌های لازم نرسیدیم.

وی گفت: پیام و تذکر ما به‌عنوان نماینده مردم به ریاست‌جمهور، وزارت کشور و مسئولان مربوطه این است که فارس را به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) استانی وسیع و پهناور، باعظمت، دارای منابع طبیعی و معدنی بی‌شمار، منابع نفت و گاز، از قطب‌های الکترونیک و پزشکی کشور، دارای نخبگان و فرهیختگان، دارای هفت درصد مساحت و جمعیت کشور، تولیدکننده 13 درصد محصولات کشاورزی کشور و داشتن رتبه برتر در تولید برخی از این محصولات مانند گندم استانی کوچک تلقی نکرده و استانداری به قامت بلندقامتی فارس برای آن انتخاب کنند.

فریدونی با بیان اینکه باید از بازی‌های سیاسی دست‌ برداریم، ادامه داد: استاندار جدید باید با شم سیاسی، فراجناحی عمل کرده و به مسائل عمرانی و فرهنگی استان بپردازد.

وی با اشاره به این‌که استاندار جدید باید امتحان خود را پس داده و دارای پرونده‌ای مخدوش نباشد، بیان داشت: استاندار جدید باید فردی باتدبیر، باتجربه، عالم، متخصص، دارای علم روز و دارای تعهد به مکتب و ارزش‌های نظام باشد که انسجام و وحدت استان را رقم بزند.

نماینده مردم قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در مجلس از برگزار شدن جلسه‌ای با حضور نمایندگی ولی‌فقیه در فارس، مجمع نمایندگان این استان، آیت‌الله دستغیب و دبیر ائمه جماعات برای معرفی پنج گزینه خبر و ادامه داد: با معرفی پنج گزینه به وزارت کشور دست آنان را برای انتخاب باز گذاشته‌ایم و باید با توجه به بحث برنامه‌ریزی این استان و انتخابات آینده ضمن احترام به نظر مردم شاهد تصمیم‌گیری معقول و منطقی در این زمینه باشیم تا حق‌وحقوق مردم رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار