در سفر استاندار به شهرستان کلیبر اعلام شد:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی عملیات اجرایی سد پیغام‌چای کلیبر، گفت: تاکنون برای این پروژه 37 میلیارد تومان هزینه شده و 80 میلیارد تومان نیز در سفر رییس جمهور به استان اعتبار برای آن تصویب شد که با پیگیری‌های استانی و نماینده مردم شهرستان کلیبر در مجلس تحقق خواهد یافت.
کد خبر: ۶۰۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 05 May 2018

مجید خدابخش در جلسه شورای اداری شهرستان کلیبر، در خصوص تخصیص اعتبار برای راه‌های شهرستان نیز گفت: برای بهسازی راه‌های شهرستان که بسیار پایین‌تر از متوسط استانی است می توان از منابع استانی و ملی اقدام کرد که این امر نیازمند پیگیری‌های لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به قابلیت های بکر شهرستان کلیبر و ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه بوم گردی استان، یادآوری کرد: تمام ظرفیت ها و جاذبه های شاخص گردشگری در این شهرستان وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بوم گردی روستایی از مباحث قابل توجه گردشگران استان در سال 2018 است، گفت: فعالیت اقامتگاه های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان ها، سبب آشنایی بیشتر و عمیق تر آنان با فرهنگ اصیل و آیین های روستایی استان می شود.

خدابخش افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و فراهم سازی موقعیتی مناسب برای فعالیت روستاییان در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: به منظور کسب رضایت گردشگران، دستگاه های اجرایی استان باید در ایجاد زیرساخت ها به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی، روستاهای دارای اقامتگاه بوم گردی در کلیبر را در اولویت خود قرار دهند.

خدابخش ادامه داد: به منظور حفظ طبیعت بکر منطقه و معماری بومی روستایی این شهرستان باید برنامه‌ای مدون وجود داشته باشد.

غفاری، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان نیز قول مساعد داد در صورت تحقق اعتبار سالانه 40 میلیارد تومان مردم شهرستان در عرض کمتر از دو سال از آب شرب سد پیغام‌چای بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در سفر به شهرستان کلیبر از عملیات اجرایی سد پیغام‌چای بازدید کرد و در جریان مراحل پیشرفت، مشکلات و نحوه اجرای پروژه قرار گرفت.

وی همچنین از کارخانه نفلین‌سینیت کلیبر بازدید کرد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی 26 اقامتگاه بوم‌گردی روستایی در شهرستان کلیبر به بهره‌برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار