حاجی‌بابایی با اشاره به وضعیت بودجه امسال گفت: اعتقاد نداریم در کشور با کمبود منابع مالی مواجهیم که اعتقاد دارم منابع مالی زیاد هم هست؛ بستگی دارد چگونه برنامه‌ریزی و هزینه کنیم و در رابطه با اعتبارات چگونه تصمیم گرفته شود.
کد خبر: ۵۹۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 01 May 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه به مدیران کند باید تذکر داد، گفت: با توجه به اعتبار اختصاص یافته به پروژه موزه منطقه‌ای همدان، باید میراث فرهنگی امسال این پروژه را بسازد.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش شورا‌های شهر و روستا شهرستان همدان با بیان اینکه روز شورا‌ها به عنوان روز خدمتگذاران مردم است، اظهار کرد: شورا نهادی است که با مردم مستقیم در ارتباط است، در کنار مردم هستند و امور مردم را پیگیری می‌کنند.

وی شورا را نزدیک‌ترین مسوولیت به مردم دانست و گفت: شورا‌ها هم در قانون اساسی و هم قوانین اجرایی از جایگاه اساسی برخوردار هستند و نقش کلیدی در ارتباط با مردم و بدنه نظام دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرچه جلوتر می‌رویم، نقش شورا‌ها که در قانون پخته‌تر و تاثیرگذارتر می‌شود، افزود: در این میان حلقه‌های مفقوده نیز وجود دارد که باید در زمینه شورا‌های دهیاران و شورا‌های روستایی نیز حلقه‌های مفقوده برطرف شود.

وی ادامه داد: باید شورا‌ها با فراغ بال بیشتری تاثیرگذار باشند؛ ضمن اینکه باید شرایطی را ایجاد کرد که شورا‌ها زودتر مصوبات را مشخص کنند، زیرا مردم نیز پشتیبانی بیشتری خواهند داشت.

حاجی‌بابایی در ادامه سخنانش با اشاره به وضعیت بودجه امسال گفت: اعتقاد نداریم در کشور با کمبود منابع مالی موجهیم که اعتقاد دارم منابع مالی زیاد هم هست؛ بستگی دارد چگونه برنامه‌ریزی و هزینه کنیم و در رابطه با اعتبارات چگونه تصمیم گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ سال خوبی از نظر مالی است، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه برای هر بشکه نفت ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده است، اما اکنون هر بشکه نفت ۶۹ دلار است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در قسمت عمده درآمد‌ها دلار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شد، اما اکنون دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان درامد‌های دولت از این ناحیه افزایش می‌یابد.

دولت امسال ۱۵ میلیارد تومان تهاتر در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه برای دولت امسال ۱۵ میلیارد تومان تهاتر در نظر گرفته شده است، گفت: طبق این تهاتر باید بدهی هر پیمانکاری با بانک‌ها صفر شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به افزایش درامد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها هر سال ۳۱ هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از درامد‌های عمومی را به یارانه‌ها داد، گفت: امسال دیگر با شفاف‌سازی درآمد‌های دولت از هدفمندی یارانه دیگر علاوه بر عدم پرداخت این مبلغ، درامد هدفمندی یارانه‌ها به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شفاف‌سازی درآمد هدفمندی یارانه‌ها، یارانه به همه تعلق گرفت، بیان کرد: افزایش حقوق مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد، کمک به بهداشت و درمان، کمک به بیمه قالی بافان و کمک به ایجاد اشتغال با ۵ هزار میلیارد تومان از دیگر موارد بهره‌مندی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه حقوق‌های کذایی و پاداش میلیاردی مدیران بازنشسته از این محل تامین می‌شد، گفت: با شفاف‌سازی درآمد‌های هدفمندی یارانه‌ها این مسائل نیز متوقف شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مصوب شده است، بیان کرد: بودجه‌های عمرانی اضافی شده است و ۳۰ درصد از محل فروش نفت نیز به صندوق توسعه باید می‌رفت که در اختیار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال سال خوبی برای کار کردن است و اگر مدیر، مدیر باشد از محل اوراق بهادار و تهاتر می‌تواند بودجه برای استان بگیرد، افزود: بودجه استان همدان در سال ۹۷، ۲۹۴ میلیارد تومان بود که در مجلس به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال موفق‌ترین عملیات جذب بودجه برای استان همدان بود، تصریح کرد: برای امسال پروژه‌های مهم و تعیین‌کننده‌ای تعریف شده است.

 باید از هرگونه حاشیه‌سازی دوری کرد

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از هرگونه حاشیه‌سازی دوری کرد، افزود: باید فقط به کار توجه شود و از حاشیه‌سازی پرهیز شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه موفق شدیم در سال ۹۷ راه‌آهن تهران - همدان - سنندج را برقی و سریع‌السیر کنیم، تصریح کرد: این در حالی است که در سال‌های قبل گفته می‌شد راه‌آهن تهران - همدان - سنندج توجیه فنی ندارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن تهران - همدان - سنندج در اختیار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی است، گفت: این مسئله باعث می‌شود این پروژه با سرعت پیش رود که برای آن ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای راه‌آهن همدان - ملایر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و خردادماه عملیات اجرایی ان شروع می‌شود، گفت: موفق شدیم راه‌آهن زنجان - همدان را از بیجار با ۱۰۰ میلیون اعتبار شروع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های بهداشتی درمانی در همدان خاطرنشان کرد: موفق شدیم پزشکان متعهد را توجیه کنیم که بیمارستان مجهزی را در همدان راه‌اندازی کنند، زیرا همدان از نظر قدرت دانشگاهی، علوم پزشکی و بیمارستانی باید یک منطقه را اداره کند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه توسعه راه‌آهن سهم ما از توسعه ملی است، گفت: در سال ۹۷ موفق شدیم همدان را جزو ۶ قطب فناوری‌های برتر کشور معرفی کنیم که بر این اساس ایجاد منطقه فناوری‌های برتر که مکمل پارک علم و فناوری است پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: برای این پروژه امسال ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که در مجلس این اعتبار به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و امسال افتتاح فاز نخست پارک و علم و فناوری را خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کنار همه این‌ها موفق شدیم چند پروژه تعطیل همدان را در بودجه به حرکت دراوریم، بیان کرد: بودجه موزه هنر‌های معاصر همدان یک میلیارد تومان بود که به ۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

باید به مدیری که کند است و نمی‌جنبد، تذکر داد

وی با بیان اینکه بودجه موزه منطقه‌ای همدان ۵ درصد بود و این پروژه کاملا متوقف بود، افزود: اعتبار این پروژه امسال ۱۷ و نیم میلیارد تومان است که باید با این اعتبار ان را ساخت.
 
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی باید برای این پروژه جوابگو بوده و آن را بسازد، تاکید کرد: امسال افتتاح مخزن موزه منطقه‌ای را باید داشته باشیم.

وی در خصوص بنیاد بوعلی سینا نیز گفت: ردیف ملی بنیاد بوعلی سینا حذف شده بود که امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای آن تعریف شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز گلایه‌مندی از عملکرد مدیرکل ارشاد همدان گفت: برای پردیس سینمایی همدان اقدامی نشده است که باید دید چرا تاکنون معطل مانده است؛ قرار بود با این پردیس مرکز انیمیشن غرب کشور باشیم در حالی که ۹ سال است، تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه باید به مدیری که کند است و نمی‌جنبد، تذکر داد، افزود: امسال موفق شدیم با دو ردیف ملی بتوانیم مسیر همدان - ملایر را با اتوبان به تهران وصل کنیم و مسافران با یک راه بین‌المللی دیگر از این راه به تهران بروند.
 
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان با ریل‌گذاری از جنوب و مرکز و غرب کمربسته نمی‌شود، گفت: همدانی که سه چهارم ان حاشیه شهر است باید رینگ سوم شهر فضایی تعریف شده شهری پیدا کنند و از همه امکانات استفاده ببرند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر در خور شان همدان نیست که قاسم‌آباد و حسن‌آباد فاضلاب و آب شهری نداشته باشند، بیان کرد: نمی‌توان بین مناطق فاصله ایجاد کرد بنابراین همه باید یار هم باشیم و کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار