مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: نانوایان استان تمایل به آزاد پزی دارند و در این خصوص تقاضاهایی ثبت شده است.
کد خبر: ۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵ 18 February 2015

عباس کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به دلیل پایین بودن قیمت نان پخت فعلی آن برای نانوا صرفه اقتصادی ندارد و بر همین اساس بعد از اعلام طرح آزاد پزی تعدادی تقاضا در این خصوص ثبت شد.

وی افزود: تاکنون ۲۰ نانوا خود به سازمان صنعت و معدن مراجعه کرده اند و خواستار قطع آرد یارانه ای خود شده اند.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تمامی نانوایان به غیر از نانوایان آزاد پز سهمیه آرد دارند و این گروه خود از بازار اقدام به خرید آرد می کنند و قیمت نان به فروش رفته نیز بالاتر است.

کریمی با یادآوری بخشنامه دولت در خصوص آزاد سازی ۲۰ درصد نانوایان تا پایان سال ۹۴، اضافه کرد: در حال حاضر پنج درصد نانوایی ها در اردبیل و نزدیک به ۱۰۰ مورد آزاد پز هستند.

وی علت ابلاغ این بخشنامه را کاهش تصدی گری و ایجاد رقابت در بین کارخانجات آرد فروشی و خود نانوایان برای تولید کیفی عنوان کرد.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان در حال حاضر عمده آزاد پزها شامل نان صنعتی و فطیر است اما بربری و سنگک آزاد پز نیز به درخواست خود نانوا ثبت شده است.

آزاد پز از آرد سبوس دار استفاده کند

کریمی درخواست اصلی از نانوایی های آزاد پز را پخت کیفی نان عنوان و تصریح کرد: با وجود اینکه آزاد پز شدن نانوایی منوط به پخت کیفی و استفاده از آرد سبوس دار است اما این مهم رعایت نمی شود.

وی در خصوص مابه التفاوت قیمت آرد معمولی با آرد سبوس دارد، افزود: تفاوت قیمت قابل توجه نیست و متاسفانه این خود نانوا است که در پخت نان سبوس دار اهتمام ندارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با تاکید به سلامت آرد سبوس دارد، تاکید کرد: بنده معتقدم باید با نانوایی که به پخت کیفی تمکین نمی کند برخورد قانونی کرد.

کریمی افزود: با وجود اهمیت سلامت غذایی نان متاسفانه شرکت غله اهرم قانونی برای برخورد با کم کاری و کوتاهی نانوایان ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار