مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به بازنشستگی حدود ۵ هزار معلم و کمبود معلم برای مهر ۹۷ گفت: برای جبران کمبود معلم باید سهمیه‌های استخدامی افزایش یابد.
کد خبر: ۵۹۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 28 April 2018

عباسعلی باقری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که با توجه به بازنشستگی 84 هزار نفر از آموزش‌وپرورش در سال 97 و نگرانی بابت تامین کمبود معلم آیا شهر تهران برای جبران کمبود معلم با مشکل مواجه خواهد بود؟ اظهار کرد: در سال‌های گذشته تمام نیروهای پیش دبستانی که شرایط لازم را داشتند به عنوان معلم در دوره ابتدایی به کار گرفتیم و حدود 1400 نفر از این طریق وارد مدارس شدند.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا کمبود معلم منجر به دو شیفته شدن مدارس تهران خواهد شد؟ افزود:‌ دو شیفته شدن مدارس شهر تهران به دلیل کمبود مدرسه اتفاق می‌افتد نه کمبود معلم و اتفاقا اگر نیرو کم باشد مدارس دو شیفت نمی‌شوند چون نیروبری آن بیشتر می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در سال 97 بیش از 5 هزار نفر در آموزش‌وپرورش شهر تهران بازنشسته می‌شوند، گفت: اگر هزار نفر را نگه داریم حدود 4 هزار نفر بازنشسته می‌شود و 500 تا 600 نفر از طریق  دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس می‌شوند و در بخش استخدام از طریق ماده 28، حدود 850 سهمیه استخدامی داریم اما مشخص نیست که این افراد برای مهر بتوانند وارد مدارس شوند یا خیر.

باقری مطرح کرد: برای جبران کمبود معلم در تهران باید سهمیه‌های استخدامی بیشتری بدهند و امکان انتقال نیرو به تهران وجود داشته باشد.این نگرانی برای تامین معلم در مهر 97 وجود دارد و هر سال که می‌گذرد تعداد بازنشسته‌ها بیشتر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار