رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان از افزایش سهمیه مبادلات تجاری ملوانی و مرزنشینی در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 23 April 2018

به گزارش تابناک : در نخستین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی هرمزگان در سال جدید سهمیهتعاونی‌های مرزنشین در واردات کالا‌هایی که مشابه داخلی ندارند، افزایش یافت.

خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: براین اساس سهمیه واردات این نوع کالا‌ها از ۷۵ دلار به ۹۰ دلار و از ۱۵۰ دلار به ۱۸۰ دلار افزایش یافت.

وی افزود: بنا به دستور استاندار برای حمایت از کالا‌های ایرانی ملوانان باید برای جایگزینی واردات اقلامی که در داخل وجود دارد آموزش‌های لازم ببینند و توجیه شوند.

 رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: تصمیم دیگری که مورد تاکید استانداری است ظرفیت بندر جاسک به عنوان دروازه مبادلات تجاری بین هندوستان و عمان است و فعالان اقتصادی می‌توانند در بندر جاسک خدمات گمرکی دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان هم گفت: باید فهرستی از کالا‌های مجاز که تعاونی‌های مرزنشین مجاز به واردات هستند احصا و به ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای گرفتن مجوز‌های قانونی واردات فرستاده شود.

علی رئوفی افزود: تعاونی‌های مرزنشین برای حمایت از کالا‌های با کیفیت ساخت داخل بیشتر به صادرات کالا‌های ایرانی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در استان ۳۱ تعاونی مرزنشین فعال و ۲۲ تعاونی هم غیرفعال وجود دارد.

محمد علی سلیمی افزود: بهترین ظرفیت اعتباری که برای راه اندازی درباره تعاونی‌های مرزنشین وجود دارد تسهیلات اشتغال روستایی کم بهره با سود ۴، ۶ و ۱۰ درصد است که برای رونق صادرات پرداخت می‌شود.

وی گفت: ادغام تعاونی‌های غیرفعال راه دیگری است که می‌تواند منجر به کارآمدی و چابک سازی تعاونی‌های مرزنشین شود.

در این جلسه همچنین سرمایه در گردش تعاونی‌های مرزنشین و ارتقای بنادر خمیر، تیاب و کرگان میناب، سیریک و جزیره هرمز بررسی شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار