در این بازدید که اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به عنوان دعوت کننده این هیئت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند راهکارهای توسعه همکاری ها میان مناطق آزاد ایران به ویژه منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 09 July 2015
به گزارش تابناک،‌ سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات که مدیریت 65 بندر در آفریقا، اروپا، خاورمیانه، هند و از جمله منطقه آزاد جبل علی امارات را به عهده دارد از ظرفیت های منطقه آزاد قشم بازدید کرد.

در این بازدید که اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و  دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به عنوان دعوت کننده این هیئت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند راهکارهای توسعه همکاری ها میان مناطق آزاد ایران به ویژه منطقه آزاد قشم مورد بررسی قرار گرفت.

 هیئت اماراتی به ریاست سلطان بن سلیم در این سفر از اسکله کاوه و طرح جامع ارتباطی پل خلیج فارس بازدید کردند.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشورمان در حاشیه بازدید رئیس بندر جبل علی امارات از جزیره قشم،‌ گفت: بهره برداری از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل در حقیقت کلید اقتصاد قشم است.
 
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: بهره برداری از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل در حقیقت کلید اقتصاد قشم است.
 
 ترکان افزود: تمام هزینه های پل خلیج فارس تا به امروز از سوی دولت تامین شده و با تزریق فایناس برای تکمیل این پروژه و ارتباط قشم با سرزمین اصلی از طریق جاده و ریل، تحولی عظیم در حوزه اقتصادی این منطقه ایجاد خواهد شد.


 
وی گفت: براساس سیاست گذاری دولت تدبیر و امید، قشم در حوزه صنعت فولاد از جایگاهی ویژه برخوردار است و پل خلیج فارس برای حمل و نقل مصالح فولادی به این جزیره نقش کلیدی خواهد داشت.
 
به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، برای تولید سالانه 3.5 ( سه و نیم ) تن فولاد در فاز اول فعالیت فولادی در منطقه آزاد قشم به 7 میلیون تن سنگ آهک نیاز داریم که حمل و نقل این میزان مواد اولیه از طریق پل خلیج فارس و خط ریلی آن به راحتی انجام می شود.
 
وی با اشاره به آب دریا و گاز فراوانی که در جزیره قشم وجود دارد، اظهار کرد: قشم با داشتن این دو مزیت مهم به منطقه مهم تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد.


 
ترکان همچنین به سفر رئیس منطقه آزاد جبل علی امارات و بازدید وی از مناطق آزاد انزلی، چابهار و قشم اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به ویژه قشم، چابهار و انزلی به عنوان کریدور اصلی شمال – جنوب بسیار حائز اهمیت است.
 
بنا به این گزارش، رئیس منطقه آزاد جبل علی امارات که به دعوت اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور به ایران سفر کرده است طی دو روز اقامت در کشورمان از ظرفیت های مناطق آزاد انزلی، چابهار و قشم بازدید کرد.
 
حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، به اتفاق علی شمس اردکانی و احمد حبیبی دو تن از اعضای هیات مدیره و چند تن از معاونان و مشاوران این سازمان هیات اماراتی را در بازدید از ظرفیت های اقتصادی این منطقه شامل اسکله کاوه، محل احداث طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، حوضچه ساخت پایه های پل و جزایر ناز و سواحل قشم همراهی می کردند.



مؤمنی: ظرفیت اسکله کاوه قشم به دو میلیون کانتینر افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اسکله کاوه با هدف افزایش حمل و نقل دو میلیون کانتینر در سال، توسعه می یابد. 

حمیدرضا مؤمنی در جریان بازدید مشاور   رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین رئیس منطقه آزاد جبل علی امارات از ظرفیت های اقتصادی قشم در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ظرفیت بندر و اسکله کاوه قشم با احداث چهار اسکله جدید به دو میلیون کانتینر در سال افزایش می یابد.
 
 به گفته وی، هم اکنون در بندر کاوه قشم سه اسکله با ظرفیت پهلوگیری کشتی هایی با تناژ یکصد هزار تن فعالیت می کنند که با طرح توسعه فعالیت های دریانوردی در بنادر کاوه و سوزا، قشم به درگاه اصلی دریانوردی تبدیل خواهد شد.
 
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در ساحل جنوبی شهر سوزا با فاصله 1.5 کیلومتر (یک و نیم کیلومتر) به آبخور 48 متر و در کاوه نیز با همین میزان فاصله به آبخور 28 متر می رسیم که نقش کلیدی برای پهلوگیری کشتی های پاناماکس با ظرفیت 300 هزار تن خواهد داشت.
 
 وی با اشاره به موقعیت مناسب بنادر قشم در حوزه سرمایه گذاری گفت: 50 درصد تولید ناخالص ملی امارات از بخش دریانوردی تأمین می شود و ما می توانیم با استفاده از تجربه این کشور در جذب سرمایه گذاران بهره برداری کنیم.
 
 مؤمنی همچنین به مسئله ذخیره‌سازی، بانکرینگ و خدمات دریایی و بندری جبل علی اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد قشم با مشارکت و استفاده از تجربه بالای منطقه آزاد جبل علی می‌تواند گام مهمی را درزمینه های مختلف اقتصادی از طریق بازاریابی مناسب، بردارد.
 
 وی با اشاره به دسترسی آسان قشم به بازارهای بین المللی و آسیای میانه و بهره برداری از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس و اتصال قشم به سرزمین اصلی از طریق جاده و راه آهن، از این فرصت به عنوان امتیازی برای مشارکت منطقه آزاد جبل علی در فعالیت های اقتصادی با منطقه آزاد قشم نام برد.
 
 بنا به این گزارش، هیات اقتصادی امارات در سفر دو روزه خود به ایران در نشست با اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیران مناطق آزاد قشم، چابهار و انزلی راه های سرمایه گذاری تا یک میلیارد دلاری در این مناطق را بررسی کردند.
 
رئیس منطقه آزاد جبل علی امارات و هیات همراه بعد از ظهر چهارشنبه با بدرقه رسمی اکبر ترکان و مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره را به مقصد امارات ترک کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
علی اسحاق نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
واقعا دوستان باید از دولت امارات راههای رونق دادن به جزایرشان را بیاموزند که چگونه با سرمایه گذاری بخش خصوصی این طوری سهم بزرگی از تجارت منطقه رو بدست گرفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
جناب ترکان مواظب باش برادر
بعید است که دوستان اماراتی به فکر توسعه بنادر ما باشند چون در این صورت بنادر خودشان کساد می شود!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار