نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: بسیاری از واقعیات جامعه از زبان هنر قابل طرح و اصلاح است و باید حمایت های لازم از قشر هنرمند صورت بگیرد.
کد خبر: ۵۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 15 April 2018

همزمان با فرارسیدن عید مبعث پیامبر اسلام(ص)، نماینده مردم اردکاندر مجلس شورای اسلامی  با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

محمدرضا تابش در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر رحمت و رافت؛ هنر را تداعی کننده زیبایی و جمال برشمرد و گفت: خلقت و آفرینش، تجلی بی مانند از هنر خداوند است که زمین و زمان را هنرمندانه و با نظمی خاص بوجود آورد.

وی با تاکید بر تاثیر شگرف هنر بر احساسات انسانی، تحکیم اخلاق و تعالی فرهنگ جامعه افزود: از هنر و هنرمندان باید به بهترین نحو برای زدودن کژی ها از جامعه و فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده بهره گرفت.
نماینده مردم اردکان با اشاره به بخش های گوناگون هنر اظهار داشت: بسیاری از واقعیات و مشکلات جامعه از زبان تاثیرگذار هنر قابل طرح و اصلاح است و به همین دلیل باید از هنرمندان حمایت کافی صورت گیرد تا رغبت لازم برای بروز توانمندی های خود را داشته باشند.

تابش در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از تلاش هنرمندان اردکانی گفت: خوشحالم که از سالیان گذشته در فراهم آوردن امکانات فرهنگی در شهرستان همچون احداث کتابخانه ها، نگارخانه، فرهنگسرا، سینما و حمایت از برنامه های هنری مختلف نقش خویش را ایفا نمودم هرچند هیچگاه بنایی نداشتم که آن پیگیری ها را بیان کنم.

وی افزود: متاسفانه تعلل و کم کاری برخی مسئولان اجرایی و فرهنگی باعث شده اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اردکان حتی ابتدایی ترین نیازهای کاری خود را از نماینده شهرستان تقاضا کنند که البته بنده همچون گذشته هر چه در توان دارم برای هنرمندان و فرهنگ شهرم انجام خواهم داد ولی همه اینها نباید باعث شود تا دستگاه های مسئول، شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند و قطعا بنده نیز وظیفه نظارتی خود در قبال مطالبات هنرمندان از طریق مسئولان استان و شهرستان را پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم اردکان همچنین به برخی پیگیری های انجام شده در حمایت از هنرمندان پرداخت و اضافه کرد: در سفر محمدباقر نوبخترئیس سازمان برنامه و بودجه به اردکان درخواست اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای کمکبه صندوق  هنرمندان شهرستان را مطرح کردم که ایشان نیز قول مساعدت دادند.

تابش در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی بیشتر هنرمندان و حمایت مسئولان امر، شاهد توسعه و ارتقاء هر چه بیشتر شاخص های فرهنگیاردکان باشیم.

در این دیدار صمیمانه که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار اردکان نیز حضور داشتند؛ ۵ نفر به نمایندگی از انجمن های هنری، آموزشگاه های هنری، موسسات قرآنی و هنرمندان، نظرات و دغدغه های خود را مطرح کردند.

شایان به ذکر است  برگزاری نمایشگاه نقاشی و ارائه موسیقی سنتی و تقدیر از هنرمندان؛ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار