امروز پنجمین سال از درگذشت زنده یاد "حاج قاسم کرمی" پدر مطبوعات هرمزگان است.
کد خبر: ۵۸۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 08 April 2018

به گزارش تابناک : "زنده یاد حاج قاسم کرمی" فعال مطبوعاتی و پدر مطبوعات هرمزگان، عصر دو شنبه ۱۹ فروردین ماه سال ۹۲ در سن ۶۲ سالگی و در حالی که سال ها با بیماری جسمی – نخاعی دست و پنجه نرم می کرد و در بیمارستان امام رضا (ع) شهر بندرعباس تحت عمل جراحی نخاع قرار داشت، دارفانی را وداع گفت.

زنده یاد کرمی در خانواده‌ای متدین در سال ۱۳۲۹ در بندرعباس متولد و دوران تحصیلی خود را در دبستان مشیردوانی، دبیرستان ابن سینا بندرعباس و دبیرستان ارشاد تهران پشت سرگذاشت. وی در سال ۱۳۵۴ لیسانس خود را از دانشگاه تهران دریافت کند.

 

با وقوع انقلاب اسلامی وی در شمار مدیران متعهد و برجسته هرمزگان درآمد و توانایی های علمی و فردی خود را در راه انقلاب بکارگرفت و  برای بیش از ۸ سال فرماندار بندرعباس، ۲ سال شهردار بندرعباس، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان در دهه ۷۰، ‌فرماندار رودان، رئیس ستاد فرمان امام خمینی (ره) استان هرمزگان و رئیس مرکز هرمزگان شناسی بود.

این مدیر اجرایی سابق و فعال رسانه ای متعهد هیچ گاه در برابر امیال مادی سر خم نکرد و در حالی که عرصه رسانه همواره سختی های بسیاری برای او در پی داشت، بیش از ۲۸ سال بزرگ ترین مطبوعه استان را راهبری کرد.

 

حاج قاسم همچنین برای اولین بار در هرمزگان و در سال  ۶۲  با اخذ مجوز انتشار صبح ساحل سنگ بنای فعالیت‌های مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری را در استان گذاشت و طی سه دهه با مدیریت رسانه‌ای نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران هرمزگانی را تربیت کرد.

وی پس از دهه ۷۰ عمدتا فعالیت‌های خود را با توجه به عارضه جسمانی بر این روزنامه متمرکز کرد و ده‌ها جایزه بزرگ فرهنگی و مطبوعاتی را به نام هرمزگان ثبت و در تربیت و تخصص آموزی جوانان روزنامه نگار و فعالان رسانه‌ای بسیاری در جامعه مطبوعات هرمزگان نقش کلیدی داشت.

 

حاج قاسم کرمی در آخرین اقدام خود موفق شد گستره توزیع نشریه محلی صبح‌ساحل هرمزگان را به تمام ایران بگستراند تا بدین ترتیب این استان نیز صاحب نشریه سراسری شده باشد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار