دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که فکر می کند رابطه خوبی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دارد.
کد خبر: ۵۸۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 04 April 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ بعد از دیدار با روسای جمهوری، استونی، لیتوانی و لتونی گفت: این واقعا امکان پذیر است که رابطه خوبی با پوتین داشته باشم اما اذعان می کنم که کاملا به این شرایط اطمینان ندارم. 
ترامپ گفت: همراه شدن با روسیه چیز خوبی است،فکر می کنم می توانستم رابطه خوبی با روسیه و پوتین داشته باشم و اگر چنین اتفاقی می افتاد، یک چیز عالی بود. امکان دارد این اتفاق نیفتد، چه کسی می داند؟
ترامپ تاکید کرد که هیچ کس در قبال روسیه سختگیر تر از من نبوده است، هزینه های زیادی برای تقویت دفاعی آمریکا انجام دادم تا دستگاه نظامی کشور تقویت شود و در رقابت با روسیه صادر کننده نفت و گاز شدیم.
ترامپ به خبرنگاران گفت : ما اکنون در بخش نفت و گاز مستقل و صادر کننده شده ایم و این برای روسیه مثبت نیست.
وی افزود: ما همچنین می خواهیم توان نظامی خود را تقویت کنیم و همانی باشیم که تا به حال بوده ایم و این دقیقا چیز خوبی برای روسیه نیست.
ترامپ همچنین گفت:ما همچنین اعضای ناتو را مجاب کردیم که تعهدات مالی خود را در بحث تقویت توان دفاعی پرداخت کنند، به ویژه میلیون ها دلار که صرف هزینه های نظامی آن می شود.
ترامپ ازسوی مخالفان متهم به ارتباط کمپین انتخاباتی اش با روسیه و نرمش در مقابل این کشور است و برغم آنکه در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری صحبت از بهبود رابطه با روسیه کرده بود، اما در عمل یک دروه پرتنش از نظر سیاسی بین این کشور و روسیه در حال سپری است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار