کد خبر: ۵۸۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 03 April 2018

تابناک / نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد دنیا رتبه سوم را دارد، گفت: ورود ۲۰ میلیون توریست به ایران تا افق ۱۴۰۴ با روند کنونی هرگز محقق نمی‌شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضعف استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری در کشور، عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که این دولت همواره روی آن مانور تبلیغاتی داده و مورد تأکید رئیس جمهور است، بحث گردشگری است که هرگز به اندازه آنچه درباره آن صحبت شده، عمل نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه گردشگری در دنیا رتبه سوم را در اقتصاد دارد و ما تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور کنیم که با توجه به زیرساخت‌های موجود این امر امکانپذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه کشور ظرفیت‌های بالایی دارد که با استفاده از این ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی را می‌توان به راحتی 20 میلیون گردشگر را جذب کشور کرد، افزود: در عین حال یکی از نقاط ضعف در این حوزه گردشگری عدم پاسخگویی دولت در این زمینه است که باید چارت سازمانی این نهاد به گونه‌ای تغییر یابد که دولت خود را پاسخگو بداند.

لاهوتی با بیان اینکه استان گیلان دارای 220 کیلومتر ساحل آزاد است و هرساله با گرم شدن هوا شاهد حضور مسافران و گردشگران به این استان هستیم که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری همیشه با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: برای ساخت هتل در استان گیلان باید سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران کند تا شاهد ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری در این استان باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: ما نباید در این استان شاهد آن باشیم که هرکس خانه خود را در اختیار گردشگران قرار دهد زیرا با این شرایط انگیزه‌ای برای سرمایه گذار مراکز اقامتی و هتل ها باقی نمی‌ماند و امیدواریم با همکاری مجلس، دولت و کارشناسان بتوانیم عملکرد و سطح صنعت گردشگری را در سال 1397 ارتقا دهیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار