مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: کمبود اعتبارات عامل ضعیف بودن زیرساخت های گردشگری در این استان است.
کد خبر: ۵۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 06 July 2015
به گزارش ایرنا ، کریم حاجی زاده روز دوشنبه در بازدید از اماکن گردشگری شهرستان مشگین شهر افزود: بر اساس ارزیابی ستاد خدمات سفرهای وزارت کشور این استان با در نظر گرفتن تمام شاخص های تعریف شده حائز رتبه هفتم در بین 31 استان کشور شد.

وی گفت: در این ارزیابی رتبه استان اردبیل از کلانشهرهایی همچون تهران ، شیراز ، اصفهان ، کرمان ، یزد و کرج بهتر است.

او دلیل صعود استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به رتبه های ممتاز کشوری را حمایت مالی آستان قدس رضوی و شهرداری تبریز از صنعت گردشگری آن مناطق ذکر کرد.

وی اظهار کرد: پارسال سازمان گردشگری شهرداری تبریز یک هزار و 100 میلیارد ریال در بخش گردشگری هزینه کرده و تمام هزینه تبلیغات ، اطلاع رسانی و بازاریابی استان خراسان رضوی نیز از سوی آستان قدس رضوی تامین شده است.

وی گفت: در این ارزیابی کمبود اعتبارات و نبود زیرساخت های مناسب دلیل اصلی قرار گرفتن استان اردبیل در رتبه پایین بوده اما در زمینه مدیریت و برنامه ریزی تمام امتیازات لازم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در صورت حمایت مسوولان و همراهی مردم می توان به جایگاه حقیقی استان اردبیل در ارزیابی های صنعت گردشگری دست یافت.

استان اردبیل با آب و هوای دلپذیر ، آثار تاریخی و باستانی فراوان ، ده ها دهنه آبگرم معدنی و مناطق طبیعی و جنگلی بکر یکی از استان های گردشگر پذیر کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار