شهرستان لنده؛
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده از برگزاری اولین نشست کمیته آب در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ 09 March 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امراله خانی اظهار داشت : این کمیته با هدف برطرف کردن مشکلات کیفی و بهداشتی آب شهرستان از جمله وجود شکستگی های متعدد، لایروبی و ایمنی مخازن آب روستاها، فرسودگی بعضی از شبکه های توزیع و انتقال، کلرزنی مستمر آب که زمینه ساز مخاطرات جدی جهت سلامت مردم شهرستان است، تشکیل شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان لنده با بیان اینکه آب سالم و بهداشتی یکی از مهمترین دغدغه های بهداشت در حفظ سلامت مردم است، گفت: جهت سالم سازی و از بین بردن آلودگی ثانویه تهیه دستگاه کلریناتور برای چشمه بجک که تامین کننده آب دهستان قیام و روستاهای اطراف می باشد الزامی است.

خانی با اشاره به اینکه مقدار کلر باقیمانده آب در تمام نقاط شهر و بعضی روستاها در محدوده مطلوب نمی باشد، اظهار داشت: اداره ی آبفای شهری و روستایی باید تدابیر و اقدامات لازم را جهت حل این مشکل در دستور کار خود قرار دهد.

خانی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماریهای منتقله از طریق آب، ضروری است تا یکماه آینده کلیه شکستگی ها مربوط به خط انتقال و شبکه توزیع برطرف و شبکه توزیع آب روستای مونه تعویض گردد.

وی در پایان گفت: جهت ایمن کردن آب، تهیه حفاظ و قفل برای تمامی مخارن الزامی و ضروری است تا در فواصل مناسب لایروبی شوند.

بر اساس گزارش خبرنگار تابناک، نشست کمیته آب با حضور معاون فرمانداری لنده، بخشدار مرکزی،  بخشدار موگرمون، رئیس آبفای شهری و روستایی و سایر اعضای این کمیته در شبکه بهداشت درمان لنده برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار