مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان خبر داد؛
رجبی زاده گفت: برنامه هفته منابع طبیعی امسال کرمان با مشارکت حوزه های علمیه سراسر استان برگزار می شود و روحانیون و طلاب مدارس علمیه در این مراسم شرکت می کنند.
کد خبر: ۵۷۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 05 March 2018

مهدی رجبی زاده، مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان، در گفت وگو با راه آرمان با اشاره به نامگذاری هفته منابع طبیعی از 15الی 21 اسفندماه گفت: روز 15 اسفند به عنوان روز ملی جشن درختکاری در تقویم ملی کشورمان ثبت شده است؛ در این روز به طور نمادین مراسم های مختلفی در سطح کشور برگزار می شود تا اهمیت حفظ منابع طبیعی و پوشش سبز برای مردم بیان می شود و بتوان اهمیت این مسئله را برای مردم بیان کرد.

وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی اظهار داشت: شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری «با مردم، برای مردم»است که دلیل این نامگذاری این است که با توجه به اینکه در عرصه های طبیعی با چالش های مختلف زیست محیطی روبرو هستیم و از سوی دیگر عرصه ها بسیار وسیع هستند و مدیریت و حفاظت از آنها از توان دولت خارج است، لذا باید به دنبال راهکارهایی باشیم که مردم را پای کار آورده و مشارکت دهیم.

رجبی زاده درخصوص برنامه های این هفته عنوان کرد: یکی از اقشاری که تأثیر گذاری فرهنگی بسیار زیادی بر مردم دارد، روحانیون هستند؛ بر همین اساس برنامه هفته منابع طبیعی امسال کرمان با مشارکت حوزه های علمیه سراسر استان برگزار می شود به این معنا که روحانیون و طلاب مدارس علمیه در این مراسم شرکت می کنند و اگر چه این مسئله نمادین است قصد داریم از طریق روحانیون فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را بین مردم اشاعه دهیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان ابراز کرد: این مراسم در شهر کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیریت حوزه های علمیه استان و جمع کثیری از طلاب خواهر و برادر در حوزه های علمیه کرمان در محل پروژه جنگل کاری دویست هکتاری کمربندی باغین به ماهان این کار انجام می شود که هم نمادین است و هم پروژه دویست هکتاری در همان منطقه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به عناوین مختلف ایام هفته منابع طبیعی تصریح کرد: نزدیک به 400 اصله نهال در انواع مختلف بین 16 شهرستان استان به صورت رایگان توزیع شده است تا توسعه فضای سبز را داشته باشیم؛ یکی دیگر از ایام این هفته به عنوان روز قانون نامگذاری شده است که شورای حفظ حقوق بیت المال به میزبانی اداره منابع طبیعی به منظور جمع بندی مسائل مربوط به حفظ اراضی و زمین خواری در طول سال 96 تشکیل می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین برنامه ای با جمعی از دانشگاهیان خواهیم داشت؛ جشن پایان عملیات کاداکس در شهرستان انار برگزار می شود؛ اخذ اسناد تک برگی و یا اخذ اسناد اراضی ملی یکی از کارهای بزرگی است که در استان کرمان در حال انجام می باشد و در سال جاری با اخذ 1 میلیون و 580 هزار سند کاداکسی در کشور توانسته ایم رتبه اول کشوری را به خودمان اختصاص دهیم.

رجبی زاده خاطرنشان کرد: در روز 21 اسفند ماه در شهرستان انار جشن پایان کاداکس را با حضور مدیر کل ثبت اسناد استان و برخی از مسئولین در شهرستان انار برگزار خواهیم کرد؛ برگزاری این جشن به این معنی است که شهرستان انار تمامی اراضی ملی آن دارای سند تک برگی می باشد و مالکیت دولت و مردم بر اساس استعلاماتی که صورت گرفته شده تثبیت شده است.

منبع: راه دانا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار