بخشدار خلجستان:
بخشدار بخش خلجستان قم گفت: سند توسعه، اشتغال و توانمندسازی این بخش با حضور دکتر سعید نوری نشاط تسهیل گر و استاد برجسته دانشگاه در تدوین سند توسعه بخش های کشور، نوشته شد.
کد خبر: ۵۷۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم،سید داود حاج حسینی افزود: یک دوره 2 روزه تدوین سند توسعه بخش، اشتغال و توانمندسازی وهمچنین اثربخشی فعالیت های اجتماعی با حضور 60تن ازاعضای شورای اسلامی شهر، روستاها، دهیاران و معتمدان بخش برگزار شد.

وی اضافه کرد: دراین دوره با هم اندیشی که بین شرکت کنندگان با دکتر نشاط صورت گرفت، براساس ظرفیت های بخش، کارآفرینی جوانان و ایده های مسئولان در حوزه های مختلف به ویژه اشتغال، سند توسعه خلجستان تدوین شد.

وی ادامه داد: این سند درچهار سال آینده درخلجستان و دربخش های صنعت، محیط زیست، گردشگری، کشاورزی و آب بر اساس اولویت های موجود و راهکارهای ارائه شده، اجرایی می شود.

حاج حسینی خاطرنشان کرد: تدوین سند توسعه، اشتغال و توانمندسازی بخش خلجستان با عنایت به تاکیدات

رهبر معظم انقلاب درسال اقتصاد مقاومتی بر اشتغالزایی صورت گرفت و هدف از آن توانمندسازی روستایی ها در اشتغال و تولید و هم افزایی مسئولان در راستای خدمت به مردم است.

وی درادامه بااشاره به برنامه های بخش خلجستان در روز میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: در روز جمعه 18 اسفندماه جاری، به یاد هر شهید در هر روستا یک درخت می کاریم.

بخش خلجستان 321 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی افزود: برنامه ای با سخنرانی سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی و نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با حضور بانوان نیز دراین ایام در بخش برگزار می شود.

به گفته بخشدار خلجستان، برپایی نمایشگاهی از توانمندی زنان روستایی و پاک سازی محیط زیست با حضور اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه های این بخش خواهد بود.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان

قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.

ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.

مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار