عضو شورای شهر تهران از آغاز طرح جامع معرفی تهران شناسی خبر داد و گفت: منطقه 12به عنوان قلب تپنده پایتخت سرآغاز اجرای این طرح است.
کد خبر: ۵۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 04 July 2015
احمد مسجد جامعی افزود: منطقه 12 به عنوان قلب تهران دوران ناصری و طهماسبی می تواند علاقه مندان و تاریخ دوستان زیادی را از سایر مناطق کشور و جهان به خود جلب کند.

وی با بیان اینکه طرح تهران شناسی از اوایل سال جاری از سوی شورای شهر و شهرداری مورد توجه قرار گرفت گفت: امیدواریم بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی منطقه 12 تا پایان سال آینده نهایی شود و بتوان هویت تاریخی و هنری تهران را بازگو کرد.

وی افزود: طرح تهران شناسی بر اساس اولویت تاریخی و تعدد بنا های قدیمی پایتخت شکل گرفته و در آینده نزدیک در سایر مناطق تهران نیز اجرایی می شود.

مسجد جامعی شامگاه جمعه در تهران گردی شبانه خود از منطقه پنج تهران با دیدار از مسجد الرضا(ع) و حوزه علمیه خواهران ثامن الائمه (ع) از نزدیک ازنزدیک در جریان فعالیت این اماکن مقدسه قرار گرفت.

تهران به عنوان پایتخت ایران دارای بیش از دو هزار بنای تاریخی شناسایی شده است که بعضا مورد بازسازی قرار گرفته اند. 

منطقه 12یکی از مناطق قدیمی تهران است که از سمت شمال به خیابان انقلاب اسلامی از جنوب به خیابان شوش از شرق به خیابان 17 شهریور و از غرب به خیابان وحدت اسلامی محدود است.

آثار و ابنیه تاریخی این منطقه شامل کاخ گلستان، آبگینه، موزه تمبر وجواهرات ملی، سکه، صبا، ملک، مجلس شورای اسلامی، مردم شناسی، موزه ملی ایران، هنرهای ملی، بافت تاریخی اودلاجان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار