تاکید بر همگرایی حداکثری در سایه همدلی عمومی در جامعه نکته کلیدی مطرح در نشست انجمن هرمزگانی های مقیم تهران در مجموعه تلاش وزارت کار بود تا صاحب نظران فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هرمزگانی در قالب آن در کنار افطاری پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان، بر نقاط و نکات مشترک بر سر تعالی هرمزگان تاکید کنند.
کد خبر: ۵۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 03 July 2015
به گزارش تابناک - جزیره، یکی از محوری ترین راههای توسعه استان هرمزگان، همگرایی حداکثری میان سرمایه های انسانی آن فارغ از جناح بندی ها و سلیقه های متعدد است، که می تواند امکان مشارکت همه جانبه برای اعتلای ایران اسلامی را فراهم و هرمزگان را که به عنوان پیشانی اقتصادی کشورمان بشمار می رود به جایگاه شایسته ای برساند.

تاکید بر همگرایی حداکثری در سایه همدلی عمومی در جامعه نکته کلیدی مطرح در نشست انجمن هرمزگانی های مقیم تهران در مجموعه تلاش وزارت کار بود تا نمایندگان فعلی و سابق استان، برخی از استانداران سابق و نماینده استاندار فعلی هرمزگان و شمار قابل توجهی از مدیران سابق استان و صاحب نظران فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی هرمزگانی در قالب آن در کنار افطاری پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان، بر نقاط و نکات مشترک بر سر تعالی هرمزگان تاکید کنند.

در بخشی از این مراسم که هر ساله برگزار می شود، حسن یگانه دبیر انجمن هرمزگانی های مقیم تهران در سخنان کوتاهی بر اهمیت همگرایی برای توسعه استان هرمزگان در ابعاد مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: هرمزگان نگین درخشنده ایران است که بار اصلی اقتصاد ایران اسلامی را به دوش می کشد بطوری که بیش از 60 درصد واردات و صادرات کشورمان از طریق این استان صورت می گیرد و گمرکات آن تامین کننده بخش بزرگی از درآمدهای کلانی است که با آن اداره کشور صورت می گیرد.

وی افزود: رشد و پیشرفت هرمزگان در گرو همدلی است. چه مدیرانی که در گذشته در این استان حضور داشتند و چه مدیرانی که اکنون در این استان به خدمت مشغولند، سرمایه های هرمزگان در راه پیشرفت و تعالی آن بشمار می روند و باید با تمرکز بر سر اصول اساسی با یکدیگر همدل و همراه شویم تا هرمزگان به جایگاه شایسته تری دست پیدا کند.

یگانه بر اهمیت همصدایی برای آبادانی و پیشرفت هرمزگان تاکید کرد و بیان داشت: فرصت های بزرگی پیش روی هرمزگان در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی قرار دارد و باید همه آنهایی که دل در گرو پیشرفت و توسعه کشور دارند، به پیشرفت این استان کمک کنند تا منافع ملی مان تامین و مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور که همانا با استفاده از ظرفیت های درون زا امکان پذیر است، فراهم شود.

وی ضرورت ساخت مسجد و مجموعه ای فرهنگی را در تهران با هدف متمرکز سازی فعالیت های اجتماعی هرمزگانی های مقیم تهران را یادآور شد و گفت: با وجود نیروهای اثرگذاری که از هرمزگان در تهران حضور دارند، باید هر چه سریعتر ساخت مسجد و مجموعه ای فرهنگی پیرامون آن با همت انجمن هرمزگانی ها و دیگر مسئولین استان و خیرین پیگیری شود تا مانند دیگر استان های کشور، هرمزگانی ها نیز در تهران محلی برای گردهم آیی داشته باشند.

یگانه از اقدامات دولت تدبیر و امید، از استاندار هرمزگان نیز بواسطه بهره گیری از نیروهای هرمزگانی در مناصب متعدد مدیریتی در هرمزگان تقدیر کرد.

لازم بذکر است که در این مراسم، علاوه بر آقایان آشوری، آرامی و جراره 3 نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در خانه ملت، دکتر زمانی مشاور رئیس مجلس، دکتر خرم و درازگیسو دو استاندار اسبق هرمزگان، دکتر حقیری مشاور عالی استاندار هرمزگان، دکتر تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن (استاندار اسبق هرمزگان)، احمدی نسب مینابی و علی خسروی دو هنرمند مطرح هرمزگان، دکتر وثوقی (استاد برجسته دانشگاه شریف)، جمعی از قضات برجسته هرمزگان که اکنون در تهران فعالیت دارند و شمار قابل توجهی از چهره های علمی و دانشگاهی و بیش از 300 تن از هرمزگانی های مقیم تهران حضور داشتند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار