معاون پژوهشی وزارت علوم:
معاون پژوهشی وزارت علوم بر لزوم تبدیل شدن دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به دانشگاه نسل سه و مشارکت برای استفاده از آب های ملی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 07 February 2018

 

دانشگاه دریایی خرمشهر باید در استفاده از آبهای ملی نقش آفرینی کند

مسعود برومند شامگاه امروز در آئین افتتاحیه دانشکده منابع طبیعی دریای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر باید در دسته دانشگاه های نسل ۳ قرار بگیرد و آنچه و از این دانشگاه انتظار می رود این است که در توسعه کشور و منطقه نقش آفرین باشد.

برومند از دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین یاد کرد و افزود: در این دانشگاه ها با تکیه بر پژوهش بحث اشتغال و کارآفرینی دنبال می شود و برای ملحق شدن دانشگاه علوم و فنون دریایی به دانشگاه های نسل سوم همه مسئول هستند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به سخنان استاندار خوزستان در رابطه با بودجه ملی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و محدودیت دولت برای کمک به این دانشگاه اظهار کرد: برخلاف نظر استاندار، ملی بودن بودجه دانشگاه محدودیتی برای کمک به این دانشگاه نیست و یک سری بودجه ها و ردیف های اعتباری در این خصوص وجود دارد.

وی از استاندار خوزستان، فعال سازی کمیته های آموزشی و پژوهشی این استان برای فراهم سازی امکان نقش آفرینی دانشگاه ها برای توسعه استان را خواستار شد.

برومند همچنین ایجاد شبکه های همکاری با محوریت دریا را خواستار شد و گفت: باید شبکه های همکاری که در آن دانشگاه دریایی خرمشهر با پژوهشگاه ها و دیگر دانشگاه های حوزه دریا حضور دارند، تشکیل شود.

وی افزود: این شبکه ها می تواند شبکه ای قوی بوده و امکان استفاده حداکثری از آب های ملی را فراهم کنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار